רכישה שלישית לחברת SimilarWeb; תתרחב בעמק הסיליקון

SimilarWeb, אשר עוסקת בניטור תנועת הגולשים באתרים ובאפליקציות, נבחרה לפני חודשיים לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2015

אור שפר / צילום: איל יצהר
אור שפר / צילום: איל יצהר

חברת הסטארט-אפ הישראלית SimilarWeb ממשיכה להתרחב ורוכשת את החברה האמריקאית Quettra תמורת כ-10 מיליון דולר. SimilarWeb, אשר עוסקת בניטור תנועת הגולשים באתרים ובאפליקציות, נבחרה לפני חודשיים לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2015. זו הרכישה השלישית של SimilarWeb אשר קנתה בעבר את TapDog ו-Swavvy. העסקאות הקודמות מוערכות במיליוני דולרים בודדים - כל אחת.

SimilarWeb הוקמה בשנת 2007 על ידי אור עופר (המנכ"ל) וניר כהן. מאז הקמתה גייסה החברה 65 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון, בהיקף של 25 מיליון דולר, הושלם לפני חודשיים. רשימת המשקיעים ב-SimilarWeb כוללת את קבוצת המדיה הדרום אפריקאית Naspers, הלורד היהודי-בריטי דיוויד אליאנס ואחרים. החברה מעסיקה כיום כ-300 עובדים בשמונה אתרים שונים ברחבי העולם.

אור עופר, מנכ"ל SimilarWeb, התייחס היום לעסקה בשיחה עם "גלובס" ואמר כי "כבר הרבה זמן חיפשנו חברה בתחום המובייל שיודעת לעשות ניתוח דמוגרפי. המוצר של Quettra מאפשר לך לקבל מידע על האפליקציה שלך - תוך שנייה. הם יכולים להגיד לך למשל שמי שמשתמש באפליקציה שלך משתמש בדרך כלל באפליקציות עסקיות, שהוא עושה את זה בעיקר בלילה ושמדובר בדרך כלל במשתמשים מעל גיל ארבעים. הטכנולוגיה מאפשרת לך לדעת גם מי עזב אותך, לפי פילוחים שונים".

הוא הוסיף כי "שילוב הכוחות יאפשר לנו לספק את המידע שמפתחי אפליקציות צריכים, כדי להבין את צורכי הקהל שלהם טוב יותר ולקבל החלטות מוניטיזציה טובות יותר על ידי הבנת אסטרטגיית המתחרים שלהם. המטרה שלנו היא להמשיך להשקיע בכישרונות מובילים בתחום על מנת להבטיח שנישאר השחקן המוביל בעולם המובייל והאפליקציות".

המנכ"ל של החברה הנרכשת אנקיט ג'אן, שימש בעבר בתפקיד בכיר בגוגל. גוגל ונצ'רס, זרוע ההשקעות התאגידית של ענקית החיפוש, השקיעה בחברה. "אנחנו נהפוך את Quettra למשרד שלנו בעמק הסיליקון", אומר עופר, "בחברה מועסקים יוצאי גוגל ומיקרוסופט, בוגרים של סטנפורד".

נציין כי SimilarWeb צפויה להתרחב במהלך 2016, זאת לאחר שהחברה - אשר מכנה את עצמה "חברת הרייטינג של עולם הדיגיטל" - שילשה את מצבת כוח האדם מ-100 ל-300 עובדים במהלך שנת 2015. נכון להיום המוצר של SimilarWeb אוסף מידע על 80 מיליון אתרים ו-3 מיליון אפליקציות בכל העולם. לפני חודשיים, בסמוך לסבב הגיוס שהוזכר לעיל, הודיעה החברה על מינוי סמנכ"ל כספים וייתכן שמדובר בצעד לקראת הנפקה אפשרית.

SimilarWeb

שנת הקמה: 2007

מייסדים: אור עופר (המנכ"ל) וניר כהן

תחום פעילות: ניטור גלישה

גיוסי הון: 65מיליון דולר

משקיעים: Naspers, דיוויד אליאנס ואחרים