שבוע קריטי בשווקים: הדבר הכי חשוב שצריך לבדוק בהודעת הפד

השאלה הגדולה היא האם ילן תעלה את הריבית? לא ממש: הסוחרים בשוק מתוחים יותר מהודעת הריבית

ג'נט ילן / צילום: בלומברג
ג'נט ילן / צילום: בלומברג

ביום רביעי זה יקרה: בתום פגישה בת יומיים, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תפרסם את הודעת הריבית ובה ההחלטה האם להעלות את הריבית לראשונה מאז 2006. בשווקים מעריכים שהריבית תעלה, אך זה הסיפור המשני; מה שחשוב יותר הוא לבדוק את הודעת הריבית המצורפת.

ב"דיילי טיימס" מדווחים כי סוחרים בשוק מצפים שהודעת הריבית תהיה מלווה ב"שפה חדשה" ותחזיות טריות של הפד. הדבר העיקרי שיחפשו המשקיעים בהודעת הפד הוא הרמזים לגבי העלאות ריבית עתידיות. ההערכה כעת היא כי הפד יעלה את הריבית פעמיים או שלוש בשנה הבאה, והשפה בה ישתמש הפד בהודעת הריבית תשחק תפקיד מכריע בשינוי הציפיות בשווקים ובתגובות למהלך.

בדרך כלל הפד מפרסם תחזיות כלכליות מדי רבעון והמשקיעים מגיבים לכך ומשנים את הציפיות שלהם מהפד בהתאם. כעת, לפי הדיווח, הפד מתכנן לפרסם תחזיות חדשות שישקפו צמיחה איטית מהצפוי בטווח הארוך וכן צפי להעלאות ריבית מתונות יותר מכפי שמעריכים בשוק.

"אני יודע שכולם שואלים, 'האם ג'נט ילן תעלה את הריבית או לא'... אבל יש סט שלם של העלאות ריבית בשנתיים הבאות והנושא הגדול הוא איך לתקשר את הודעת הריבית", אמר השבוע ג'ון וויליאמס, נשיא הפד בסן פרנסיסקו.