האוצר: האפשרות לפתוח את הסליקה של אמריקן אקספרס לא עלתה בוועדת שטרום

"גלובס" דיווח ביום חמישי כי על רקע אי-תמיכת נציגי בנק ישראל בוועדת שטרום נדחתה הצעה להכריז על מנפיקת אמריקן אקספרס בישראל חברת פועלים אקספרס "מנפיק בעל היקף פעילות רחב"

אמריקן אקספרס
אמריקן אקספרס

האפשרות לפתוח לתחרות את תחום הסליקה של כרטיס האשראי אמריקן אקספרס לא נדונה כלל בוועדת שטרום, כך מסר הערב (מוצ"ש) האוצר בעקבות הפרסום ב"גלובס" שלשום.

"גלובס" דיווח ביום חמישי כי על רקע אי-תמיכת נציגי בנק ישראל בוועדת שטרום נדחתה הצעה להכריז על מנפיקת אמריקן אקספרס בישראל חברת פועלים אקספרס "מנפיק בעל היקף פעילות רחב" - הכרזה שהייתה מאפשרת לחברות כרטיסי האשראי ויזה ולאומי קארד להתמודד על מתן שירותי סליקה לחברה.

כיום פועלת פועלים אקספרס בצורה אחודה עם ישראכרט המספקת לה את שירותי הסליקה. גורמים בענף מציינים כי לשתי החברות יש מטה משותף ולטענתם מדובר בקשר בעל אופי מונופוליסטי.

עד כה לא התאפשר להכריז על פועלים אקספרס מנפיק בעל היקף פעילות רחב משום שנתח השוק של אמריקן אקספרס אינו עולה על הסף הקבוע בהוראות - 10% ונאמד ב-7 עד 8% בלבד. גורמים הקשורים לוועדת שטרום אמרו ל"גלובס" כי שינוי ההגדרות הנדרש לצורך ההכרזה על פועלים אקספרס אינו מחייב הליכי חקיקה ויכול להיעשות על-ידי הרגולטור של חברות כרטיסי האשראי במסגרת סמכויותיו השוטפות.