"לחפש חברות באסיה שמנצלות את עליית המעמד הבינוני"

כלכלני שרודרס: "כדי לראות התאוששות מתמשכת, המשקיעים באסיה צריכים לקבל רווחים גבוהים יותר ותשואה על ההון גבוהה יותר. כדי שזה יקרה הצמיחה חייבת לחזור במקביל לאינפלציה, וגם הריסה יצירתית של חלק מאמצעי הייצור העודפים"

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

האם יש הזדמנויות בשוקי אסיה כיום? על השאלה הזאת מנסים לענות בחברת ההשקעות שרודרס, במסגרת סקירה לקראת סיומה של 2015 ותחילת 2016.

"השאלה העיקרית שהלקוחות שלנו מפנים אלינו היא האם שוקי אסיה זולים? והתשובה: לא כל כך זולים כפי שמקובל לחשוב..", אומרים בשרודרס. זאת למרות שהתשואות שסיפקו מדדי המניות באסיה (ללא יפן) בשנה האחרונה וב-5 השנים האחרונות היו מאכזבות, בלשון המעטה. 

ועדיין, יש לא מעט מניות שעדיין יקרות באופן יחסי עקב סיבות שונות כמו דפלציה וירידה בביקושים באזור בפרט ובעולם כולו בכלל. "כדי לראות התאוששות מתמשכת, המשקיעים באסיה צריכים לקבל רווחים גבוהים יותר ותשואה על ההון גבוהה יותר", אומרים בשרודרס. "כדי שזה יקרה הצמיחה חייבת לחזור במקביל לאינפלציה, וגם הריסה יצירתית של חלק מאמצעי הייצור העודפים". 

בשרודרס מזהים הזדמנויות בעיקר בחברות עם תזרימי מזומנים חזקים, וחברות תעשיה שיש להן גמישות מירבית בהוצאות ובסיס הוצאות קבועות נמוך. "אנחנו אוהבים חברות שיכולות לנצל את המגמה של התרחבות הערים והמעמד הבינוני".