יו"ר חברת ממן נחמה רונן התפטרה מדירקטוריון בנק הפועלים

זאת, על רקע מגבלות חוק הריכוזיות ■ תמשיך לכהן כיו"ר ממן, ב-50% משרה, שם עלות העסקתה אשתקד הגיעה ל-1.3 מיליון שקל ■ רונן: "ניסיתי לשכנע להחריג אותי מהחוק, לצערי נכשלתי"

נחמה רונן  / צילום: איל יצהר
נחמה רונן / צילום: איל יצהר

חוק הריכוזיות, הקובע בין היתר שדירקטור בתאגיד פיננסי לא יכול לשמש גם כדירקטור בתאגיד ריאלי, הוביל את נחמה רונן להודיע בסוף השבוע על התפטרותה מהדירקטוריון של בנק הפועלים.

רונן מכהנת כדירקטורית בבנק הפועלים מאז פברואר 2010 והייתה חברה בוועדת התגמול ובוועדת הממשל התאגידי של הבנק שבשליטת שרי אריסון ובניהולו של המנכ"ל ציון קינן.

במקביל להיותה דירקטורית בפועלים, רונן מכהנת כיו"ר של חברת ממן, ולמרות התגמול המפנק ממנו נהנים חברי הדירקטוריונים בבנקים, עלות העסקתה של רונן בממן עדיין גדולה יותר והגיעה אשתקד ל-1.3 מיליון שקל - עיקר הסכום היה שכר (כ-900 אלף שקל), והיתרה (קרוב ל-400 אלף שקל) היה מענק, בהתאם למדיניות התגמול של החברה.

רונן, לשעבר חברת כנסת, מכהנת כיו"ר ממן ב-50% משרה מאז יולי 2004 ומשכורתה החודשית ברוטו עומדת על כ-38 אלף שקל, צמוד למדד, בנוסף להטבות שונות, בהן רכב פג'ו 508.

החזקה בשרשור בידי כלל תעשיות

רונן גם הייתה בעבר דירקטורית בחברת האנרגיה בזן, ובשנים האחרונות מכהנת כיו"ר תאגיד המיחזור אל"ה, במקביל לעבודתה כיו"ר ממן.

ממן מפעילה את מסוף המטענים בנמל התעופה בן גוריון, ונמצאת בשליטת חברת תעבורה של משפחת לבנת.

במכתב ששלחה נחמה לדירקטוריון של בנק הפועלים בראשות היו"ר יאיר סרוסי, היא מסרה כי "חברת ממן, אשר הנני מכהנת כיושבת הראש שלה, נמצאת ברשימת הגופים המוגדרים כגופים ריאליים. במקרה של ממן, נכנסנו לקטגוריה זו אך ורק מהסיבה שאנחנו מוחזקים בשרשור על-ידי כלל תעשיות, אשר מוגדרת כחברה ריאלית".

קבוצת כלל תעשיות, שבשליטת המיליארדר לן בלווטניק, מחזיקה יחד עם משפחת לבנת בחלק מחברות הקבוצה.

עוד הוסיפה רונן במכתב כי "ניסיתי בחודשים האחרונים, לשכנע את הרגולטורים האחראים לשקול את החרגתי מהחוק, שכן לא מתקיים בממן אף סף המגדיר חברה ריאלית. לצערי, נכשלתי בניסיוני".

מלבד המישור האישי, חוק הריכוזיות גורר בשנים האחרונות את החברות בבורסה לצמצם שכבות בפירמידות שליטה, ובעקבות כך גם למחיקתן של לא מעט חברות מהמסחר.