איסתא רוכשת 70% מבית קמור בת"א תמורת 85.4 מיליון שקל

היקף הרכישה משקף תשואה של 7.2% על ה-NOI הצפוי עבור הבניין ■ 30%-40% מסכום העסקה ימומן באמצעות מקורות עצמיים של איסתא

חברת איסתא, הפועלת בתחומי התיירות והההשקעות, דיווחה היום כי רכשה 70% מ"בית קמור" ברחוב המסגר 12 בתל אביב תמורת 85.4 מיליון שקל. הנכס הנרכש מושכר (בתפוסה מלאה) לשני שוכרים על פי הסכמי שכירות בתוקף, האחד הוא מדינת ישראל השוכרת כ-85% מהנכס והשני הוא דלק מוטורס, עבור אולם התצוגה של מותג BMW. המוכרת היא חברת רוק גלן אחזקות, שהחזיקה כאמור 70% מהזכויות בבניין, בעוד 30% מהזכויות נותרו בבעלות משפחת בליליוס מירושלים.

מדובר בבניין בן 7 קומות הכולל 16 אלף מ"ר שטחי משרדים, על מגרש בשטח 2.3 דונם. כמו כן לבניין 3 קומות תת קרקעיות הכוללות 158 חניות. עוד כולל הבניין 974 מ"ר אולמות מסחריים ומשרדים וכן 1,210 מ"ר שטח במרתף, המשמש כמוסך ושטחים טכניים. להערכת איסתא, ה-NOI השנתי (רווח תפעולי נקי) הצפוי עבור הבניין כולו הוא כ-8.8 מיליון שקל, כך שהיקף הרכישה משקף תשואה של 7.2% על ה-NOI החזוי. עוד מסרה איסתא כי 30%-40% מסכום העסקה ימומן באמצעות מקורות עצמיים.

שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נכסים, מסר כי "הרכישה הנוכחית תהווה מרכיב חשוב וסולידי בתיק שלנו. הבניין שאנחנו רוכשים, נמצא בלב העיר תל אביב, בסמוך לצירים ראשיים, ומשקף את אסטרטגיית החברה לגוון את תיק הנכסים, בין היתר על-ידי נכסים איכותיים בעלי תזרים מזומנים יציב. הרכישה תתבצע ממקורותיה העצמיים של איסתא ואנו בוחנים קבלת מימון לנכס.

"חשוב להדגיש כי רכישת הבניין מאפשרת לנו לגוון את הפורטפוליו שכולל מלונות בעלי מותג חזק ומשרדים באזורי ביקוש בישראל ובחו"ל. אנו ממשיכים לפתח את תחום הנדל"ן ובחודשים האחרונים דיווחנו על הצפת ערך בבית קליפורניה עם מכירת 50% מהנכס לפי שווי של למעלה מ-63 מיליון שקל. מהלכים נוספים שהובלנו, כוללים הרחבת מעונות הסטודנטים בנתניה וכניסה לנדל"ן למגורים בתחום תמ"א 38".

סיבוני הוסיף כי "הצבנו יעד שעד לשנת 2017 ננהל פורטפוליו נדל"ן, שחלקה של איסתא נכסים בו יעמוד על 600 מיליון שקל ויניב רווח של 25-30 מיליון שקל לפני מס. הרכישה הנוכחית תהווה מרכיב חשוב בתיק שלנו".

הרווח ברבעון הוכפל

איסתא ליינס, הנסחרת בשווי של יותר מחצי מיליארד שקל, עוסקת בניהול סוכנות נסיעות קמעונאית עם 70 סניפים ברחבי הארץ לקהל הפרטי והעסקי (באמצעות אמריקן אקספרס טרוול) וסיטונאית העוסקת בייצור והפעלת טיסות נופשונים, טיולים מאורגנים, חבילות ספורט וסקי. החברה מפעילה גם בתי מלון בארץ ובחו"ל ופועלת בתחום הנדל"ן המניב. בעלי השליטה בחברה הם אחישי גל (41.25%), המכהן כמנכ"ל קבוצת איסתא ליינס, ועמותת איסתא (31.40%) של התאחדות הסטודנטים בישראל.

איסתא דיווחה לאחרונה על הכפלת הרווח הנקי ברבעון השלישי של השנה, לרמה של 26 מיליון שקל. מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה, עלה עוד כי ההכנסות צמחו ב-23% ל-247 מיליון שקל. בסיכום החודשים ינואר-ספטמבר, הרוויחה החברה כ-47 מיליון שקל על מחזור של 486 מיליון שקל.