לאחר נפילה של 70% בשנתיים: קבוצת דורי תימחק מהמסחר?

גזית גלוב מציעה עבורן מחיר שנמוך ב-7% ממחיר הסגירה בבורסה ביום חמישי האחרון ■ פסגות מחזיקה ב-7% מהמניות ואם תסרב להצעה, היא תיכשל

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב מבקשת למחוק מהמסחר בבורסה את מניית קבוצת הבניה א. דורי  (קבוצת דורי) שבשליטתה. גזית גלוב  ישראל, שחולשת בעקיפין על כ-85% ממניות קבוצת דורי , הגישה הבוקר הצעת רכש מלאה ליתרת אחזקות הציבור במניה תמורת כ-18 מיליון שקל.

גזית גלוב ישראל מציעה מחיר של 50 אגורות עבור כל מניה שבידי הציבור. מדובר במחיר הנמוך ב-7% ממחיר הסגירה של המנייה בבורסה ביום חמישי האחרון, ששיקף שווי חברה של 126 מיליון שקל. זאת לאחר שמניית קבוצת דורי איבדה כ-70% בשנתיים האחרונות.

בעל מניות המיעוט הגדול בקבוצת דורי הוא בית ההשקעות פסגות (7.7%), כאשר כלל הגופים המוסדיים האחרים (אנליסט, אינפיניטי, מיטב דש ועוד) מחזיקים יחדיו בעוד 4% מהמניות. מנתונים אלו עולה כי סירוב של פסגות למחיר המוצע, יביא באופן אוטומטי לכישלון ההצעה, בעוד שתמיכה מלאה מצד המוסדיים תביא להצלחתה.

התחייבויות בכמעט חצי מיליארד שקל

קבוצת דורי סובלת ממשבר קשה בשנתיים האחרונות, לאחר שבמהלך 2014 התרחשה קטסטרופה עסקית בחברה הבת, דורי בניה, בעקבות כשלים חמורים שנמצאו בהערכת העלות העתידית של פרויקטים שמקימה החברה עבור יזמי נדל"ן ברחבי הארץ. כשלים אלה גררו את דורי בניה, אחת מחברות הביצוע הגדולות בישראל, ואת קבוצת דורי להפסדי עתק, של מאות מיליוני שקלים מאז תחילת 2014, כשרק תמיכה אגרסיבית של בעלת השליטה, גזית גלוב, בהיקף המגיע כבר לכ-750 מיליון שקל(!) מנעה את קריסתן.

בזכות הזרמות ענק אלו, הציגה קבוצת דורי בסוף ספטמבר הון עצמי של 268 מיליון שקל, אולם החברה נושאת על גבה התחייבויות פיננסיות גבוהות של 480 מיליון שקל למחזיקי האג"ח ולבנקים, שלא ברור אם תוכל לפרוע במועדם מבלי להזדקק לסיוע נוסף מצד בעלת השליטה.

כך, שסירוב של המוסדיים להצעת הרכש יהווה הימור על ביצועי החברה, על יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה, על הרצון של בעלת השליטה להמשיך ולתמוך בה ואולי גם על הסיכוי שגזית גלוב תהיה מוכנה לשלם להם קצת יותר. עם זאת, גם אם תצליח הצעת הרכש, ימשיכו בינתיים אגרות החוב של קבוצת א. דורי ומניותיה של החברה הבת, דורי בניה, להיסחר בבורסה.בשבוע שעבר דיווחה החברה על הגשת בקשה לפרסום תשקיף לגיוס אג"ח באמצעות הרחבת אג"ח מסדרה ז'.

גזית גלוב של חיים כצמן ודורי סגל מחזיקה במניות קבוצת דורי באמצעות החברה הבת גזית גלוב ישראל, בה היא מחזיקה 85% מהמניות. ביתרת מניות גזית גלוב ישראל מחזיק רונן אשכנזי, ששימש כמנכ"ל קבוצת דורי ויו"ר דורי בניה עד לאחר פרוץ המשבר. בעקבות הזרמות ההון העצומות שביצעה גזית גלוב לצורך הצלת קבוצת דורי, דולל חלקו של אשכנזי בגזית גלוב ישראל ל-15%, כשבידיו נותרה אופציה להגדיל את חלקו בעתיד ל-25% מהמניות.