הוט: אם פרטנר תשדר כדורגל, 1.5 מיליון בתי אב לא יוכלו לצפות

הוט למשרד התקשורת: "האפליה לרעה של הוט ו-yes מייצרת מצב ששחקן חדש שפועל ללא חובות וכללים עושה כרצונו, יכול ליהנות מפרסום וחסויות, והרגולטור שותק" ■ טוענת כי כשל השוק הזה יגרום להעלאת מחירי הזכויות - שיגולגלו בסופו של דבר אל הצרכנים

צילום משחק כדורגל בליגת העל / צלם: שלומי יוסף
צילום משחק כדורגל בליגת העל / צלם: שלומי יוסף

המאבק על זכויות השידור של הכדורגל מתחמם: חברת הוט פנתה למנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, וליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי-שגב, והזהירה מפני השלכות ההתנהלות של הגורמים המסדירים בשוק הטלוויזיה - בעקבות המאבק שהתעורר סביב זכויות שידורי הכדורגל בישראל. הוט דורשת להפסיק את האפליה לרעה, לטענתה, שלה ושל חברת yes בהעלמת העין מכך שפרטנר מתכוונת לקנות את זכויות השידור ולשדרו בבלעדיות בעוד שאין לה כל פלטפורמת שידור, והיא "שחקן" חדש בשוק השידורים - כזה שלא חלות עליו כל מגבלות וחובות.

כזכור, בשבוע שעבר קיבל ביהמ"ש המחוזי בתל-אביב את בקשת פרטנר, והשית צו מניעה על המשך הליך מכירת זכויות השידור של הכדורגל הישראלי. דיון בנושא, בהשתתפות פרטנר ומינהלת הליגה בכדורגל, נקבע ליום חמישי הקרוב ה-17 בחודש.

לטענת הוט, התרחיש המאפשר לשחקן חדש שלא חלות עליו חובות רגולטוריות לעצור מכרז זכויות שידור, מתאפשר לנוכח רגולציה מפלה ובלתי שוויונית בעליל - זאת במקביל למערכת מגבלות מסועפת החלה על חלק מהשחקנים. הטענה של הוט היא כי פרטנר נהנית מאפשרות להתמודד על אותם תכני שידור, רק בשל העובדה כי היא משדרת בטכנולוגיית שידור אחרת (שידורי אינטרנט - OTT). אותו שחקן, לטענת פרטנר, יכול בשל הטכנולוגיה האינטרנטית ליהנות מפרסום בשידורים, חסויות, ולמעשה יש בידיו כלים כלכליים שמנועים כיום מחברות הכבלים והלוויין.

בהוט טוענים, כי מצב זה נוצר בעקבות מחדל של רגולטורים לאורך השנים בעידוד שחקנים חדשים להיכנס לשוק השידורים, ובמקביל למנוע התאמות רגולטוריות חיוניות. לדברי החברה, המשמעות הפרקטית המיידית של הכשל היא האמרת "תג מחיר" של תכני הספורט - כאשר האמרת המחירים הזו תגולגל בסופו של דבר לצרכנים, ותביא לפגיעה בציבור הצופים.

הוט קוראת להתערבות מיידית של משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין בנושא, גם בדרך של הוראת שעה. בהוט טוענים כי רכישת שידורי הכדורגל על-ידי פרטנר תמנע מ-1.5 מיליון בתי אב בישראל לצפות בשידורים.

יש לציין כי שני מכרזי שידור עומדים בימים אלו בפני סיום - אחד הוא מכרז שידורי הכדורגל הישראלי; השני הוא מכרז שידורי הפרמיירליג האנגלית, שנכנס לסיבוב שני, ותוצאותיו צפויות להתברר עד סוף השבוע.

גורמים בפרטנר מסרו, כי "מדובר בניסיון ציני למנוע תחרות ולאפשר לפרטנר להביא לציבור בישראל פתרונות חדשניים כמקובל בעולם. הציבור בישראל זכאי לבחור לשלם עבור מה שהוא צופה, במקום לחייב אותו בתשלום גבוה עבור חבילות צפייה שהוא אינו מעוניין בכל התכנים הכלולים בהן".