טוויטר: מודל פרסומי חדש לגולשים שאינם חברים ברשת החברתית

בחברה מבהירים שהם לא מתכוונים לחלוק בהכנסות מפרסומות אלה עם הגופים שמפנים את הטראפיק

טוויטר / צילום: בלומברג
טוויטר / צילום: בלומברג

טוויטר ממשיכה לחפש אפיקי הכנסה חדשים, וכעת היא מכוונת ל-500 מיליון הגולשים שמגיעים לרשת החברתית מדי חודש, אך אינם חברים בה. על-פי דיווח באתר AdAge, טוויטר החלה בניסוי שמציג מודעות לאותם חצי מיליארד גולשים שמבקרים באתר שלה מהמחשב. אותם גולשים מגיעים למעשה ממקומות שונים אל טוויטר - תוצאות חיפוש, לינק במייל או הפניה מאפליקציה אחרת - ואז ללא צורך בחיבור לחשבון הם מתעדכנים ויוצאים.

בחברה מבהירים שהם לא מתכוונים לחלוק בהכנסות מפרסומות אלה עם הגופים שמפנים את הטראפיק. הניסוי של טוויטר מוגבל כרגע למבקרים בארה"ב, בריטניה, יפן ואוסטרליה, ובהמשך הוא אמור להתרחב למדינות נוספות כמו גם לגלישה מהניידים, שאחראית ללא מעט מהטראפיק.

בטוויטר מתכננים להציע את 500 מיליון הגולשים הללו כעסקת חבילה אחת, ולמעשה לשווק למפרסמים הצעה לחשיפה פרסומית של 820 מיליון אנשים ולא רק 320 מיליון איש כפי שהציעה עד היום. 320 מיליון גולשים כוללים לא רק את 307 מיליון הגולשים הפעילים מדי חודש, אלא גם 13 מיליון נוספים שעושים שימוש בטוויטר באמצעות הודעות טקסט (האופן שבן החל לפעול השירות בתחילת הדרך).

"למפרסמים אכפת מן הסתם משיעור החשיפה של הקמפיין שלהם, ויש מעט חברות ומוצרים בעולם שבאמצעותם אתה יכול להגיע לחשיפה של יותר מ-800 מיליון איש. טוויטר הוא אחד מהם", הסביר אדם ביין, סמנכ"ל התפעול של טוויטר.

מהלך זה מצטרף למהלך נוסף שהשיקה טוויטר בפברואר השנה, שבמסגרתו היא הציעה למפרסמים ולמותגים אפשרות לפרסם באמצעות רשת הפרסום שלה מחוץ לטוויטר בתוך אתרים ואפליקציות חיצוניות. מוצר פרסומי זה הביא לה הכנסות של 66 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה.