בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות על רקע התאוששות הנפט

נעילה חיובית אמש בוול סטריט - עליות גם היום ■ דריכות לקראת החלטת הריבית של הפד מחר 

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות שערים חדות, על רקע התאוששות הנפט ובמקביל למגמה חיובית בוול סטריט. המשקיעים בעולם ממתינים בדריכות להחלטת הריבית של הפד מחר.

 

הנפט התאושש אמש משפל של שנים, אך הזהירות ניכרת היטב לפני החלטת הריבית של הפדרל ריזרב מחר. כעת, החוזים על הנפט נסחרים במגמה חיובית. ה-WTI עולה בכ-2.5% בעוד הברנט נסחר בעלייה של כ-2%.

בעוד מרבית הכלכלנים מעריכים כי הפד אכן יעלה את הריבית בארה"ב, לראשונה מזה כעשור, הצהרת הפד שתלווה את החלטת הריבית מקבלת משמעות גדולה, והפעילים ינסו לדלות פרטים בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית ולמתווה הריבית העתידי של הבנק המרכזי.

מניית פולקסווגן רשמה עלייה חדה בעקבות דוח שהצביע על גידול של 4.1% במכירות הרכב באירופה בחודש נובמבר.

הניקיי ירד ב-1.7%

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה שלילית לאחר שמחירי הנפט חזרו להיסחר בירידות.

 

 

בסין, הממשל ממשיך בפיחות היואן, שנסחר בשפל של 4.5 שנים מול הדולר. כזכור, ההחלטה הסינית לפיחות המטבע גררה את שוקי העולם לירידות שערים חדות בקיץ האחרון. אל מול החלטת הריבית של הפד, ב"פייננשל טיימס" המליצו למשקיעים להתרכז בנעשה ב-2 חזיתות, שונות אך קשורות אחת לרעותה: סין ונפט.

בתגובה למחיר הנפט, מניות האנרגיה הגדולות ריכזו עניין. נציין את Cnooc  ואת PetroChina .

"המשקיעים נותרו זהירים לפני אירוע הפד, אך לאחר תיקון מסוים, השוק מספק הזדמנויות למחפשי העסקאות. העלאת ריבית בארה"ב מאותתת על התאוששות כלכלית, וזה בדרך כלל עניין חיובי לשוק המניות היפני", ציינו הבוקר ב-Rakuten Securities.

עיתון ה-Nikkei דיווח כי Toshiba  עתידה לחתוך עד 7,000 עובדים. החברה מצידה הגיבה כי היא בוחנת מספר אפשרויות לארגון מחדש.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]