לוהטת בבורסה: המניה שזינקה בחודש החולף בכ-45%

מניית פריון מזנקת היום בכ-5.5% לאחר שקוד-פיול, החברה בת שלה, חתמה על הסכם שיתוף פעולה חדש עם חברת וויטסמוק ■ בתחילת החודש פריון הודיעה כי רכשה את חברת Undertone, חברה אמריקאית המציעה פתרונות פרסום בדיגיטל, תמורת כ-180 מיליון דולר

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

מניית פריון   מזנקת היום (ג') בבורסה בת"א בשיעור של כ-5.5% ומשלימה זינוק של כ-45% בחודש החולף. היום פריון דיווחה כי החברה בת שלה, קוד-פיול (CodeFuel) חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם החברה וויטסמוק .

במסגרת ההסכם החדש וויטסמוק תשלב חלק ממוצריה בתחום תיקון התחביר והשגיאות בשפה האנגלית עם מוצירה של קוד-פיול, ותפיץ אותם למשתמשי הקצה על גבי הדפדפן גוגל-כרום. ההסכם נחתם לתקופה בת שלוש שנים ויתחדש באופן אוטומטי אלא אם כן אחת החברות תבקש לבטלו. היקף העסקה לא פורסם אך נקבע מנגנון חלוקת הכנסות. וויטסמוק ציינה בהודעה לבורסה כי אין ביכולתה להעריך את היקף ההכנסות מההסכם.

בתחילת החודש פריון הודיעה כי היא רוכשת את חברת Undertone, חברה אמריקאית המציעה פתרונות פרסום בדיגיטל, תמורת כ-180 מיליון דולר. עסקה זו תואמת את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה בשנה האחרונה.

פריון נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב בשווי של כ-224 מיליון דולר. החברה עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ובמוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. ב-2014 סבלה פריון מהשפעה של הקשחת המדיניות של גוגל בכל הקשור לדפדפן כרום, נאלצה לחתוך את התחזית השנתית שלה והודיעה על תוכנית התייעלות.