מריסה בארץ החגיגות: אייפונים לעובדי יאהו, מסיבות ושכר מנופח

אריק ג'קסון, מנהל קרנות גידור ואחד המשקיעים ביאהו, שלח מצגת ארוכה לדירקטוריון החברה ובה הוא בעיקר תוקף את ההתנהלות הבזבזנית של המנכ"לית מריסה מאייר וקרא לפטר אותה ■ הוא טוען כי מאייר ערכה מסיבות שעלו לחברה מיליוני דולרים, העניקה חסות מיותרת לוועידת דאבוס ועוד

מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג
מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג

מריסה מאייר חייבת ללכת. זאת השורה התחתונה במצגת הארוכה שהכין אריק ג'קסון, אחד המשקיעים הגדולים ביאהו  ומנהל קרנות גידור. ג'קסון שלח את המצגת לדירקטוריון יאהו ובין היתר ביקר בחריפות את ההתנהלות של המנכ"לית מריסה מאייר וטען כי חייבים לפטר אותה.

ג'קסון הציע לדירקטוריון החברה לבצע תוכנית התייעלות מקיפה, במסגרתה יפוטרו כ-12 אלף עובדים ובראשם כאמור גם מאייר.

בעבר, עם כניסתה לתפקיד, מאייר נתפסה כמנכ"לית הנוקטת ביד קשה עם העובדים כאשר החליטה לאסור עליהם לעבוד מהבית. ג'קסון מציג תמונה שונה לחלוטין. במצגת הארוכה שהכין הוא מתאר את ההטבות וההוצאות המרובות והמשונות שמאייר חתומה עליהן. כך למשל הוא מעריך שהמזון החופשי שניתן לעובדים נאמד בכ-450 מיליון דולר ב-4 השנים האחרונות. בנוסף, העובדים זוכים להטבות שונות כגון אייפון 6 בחינם הניתן לכל העובדים ועולה לחברה יותר מ-9 מיליון דולר.

הוא טוען עוד כי במסגרת ה"חגיגות" לרגל השנה הראשונה לכהונתה של מאייר, היא העניקה ל-12,500 עובדים צמיד כושר במתנה, עניין שעלה לחברה כ-2 מיליון דולר.

ג'קסון המשיך לתקוף את ההתנהלות הבזבזנית של מאייר וביקר את ההחלטה שלה להעניק חסות לוועידת דאבוס בשוויץ ולטוס לשם עם עוד מספר בכירים בחברה במטוס פרטי. המהלך הזה עלה ליאהו עד כ-2 מיליון דולר. כמו כן, מאייר החליטה להעניק חסות לאירוע שנקרא Met Ball, בהיקף של כ-3 מיליון דולר.

אם לא דיי בכך, ג'קסון טוען כי מאייר ערכה מסיבות ראוותניות על חשבון החברה. לדבריו, לקראת מסיבת סוף השנה שהיא ערכה ב-2014, החברה הוציאה כ-70 אלף דולר כדי להפיק תמונה אחת בלבד. בנוסף, היא ערכה מסיבה בסגנון Gatsby במועדון יוקרתי בסן-פרנסיסקו בעלות כוללת של 7 מיליון דולר.

לבסוף, ג'קסון מעלה טענות קשות נגד השכר המנפוח של מאייר ובכירי החברה. מאז 2014 מאייר מימשה אופציות של יאהו בשווי כולל של 26 מיליון דולר וג'קסון מעריך שהיא תסכם 5 שנות כהונה כמנכ"לית עם 365 מיליון דולר, זאת כמובן אם היא תצליח לשרוד עוד שנה וחצי בתפקיד.