גאדג'טים: סמארטפון OnePlus X - מסך מצוין ועיצוב יוקרתי

OnePlus X מתגאה בעיצוב יוקרתי, מסך מוצלח ומצלמה טובה - והכול בפחות מאלפיים שקל

הסטארט-אפ OnePlus זכה להמון באזז באתרי הטכנולוגיה בשנה וחצי האחרונות, בעיקר בזכות מיתוג מוצלח של החברה הסינית. החברה התפרסמה, כאשר הציעה את הסמארטפונים שלה למכירה רק באמצעות הזמנות אישיות, אשר אותן אפשר לקבל ממשתמשים אחרים שרכשו את המכשיר. וואן פלוס נחתה בישראל ביבוא רשמי כבר לפני מספר חודשים באמצעות חברת סי דאטה, עכשיו היא גם מתחילה למכור את הדגם המוזל שלה - X (האח הקטן של דגם 2). הדגם הזה מתאפיין בחומרה מעט חלשה לעומת דגם 2, אבל עם דגש על עיצוב.

 

מסך: ה-X מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' בעל ציפוי זכוכית מסוג גורילה גלאס 3 של קורנינג ברזולוציית Full HD. הצבעים עצמם עשירים והשחור עצמו מבריק ונראה מצוין.

ממשק: בניגוד לרוב היצרניות הסיניות, אשר מנסות להפוך את ממשק המכשיר שלהן לאייפון, בוואן פלוס רוצים שהממשק שלהם יהיה כמה שיותר דומה למערכת ההפעלה אנדרואיד המותקנת על המכשיר. ה-X מגיע עם אנדרואיד בגרסת לוליפופ (5.1.1) עליו מותקנת המעטפת Oxygen. החוויה של אנדרואיד נשמרת ברובה, פרט לתוספות כמו הקשה כפולה על המסך להדלקה שלו או ממשק הממוקם בצד הימני של המסך, המנסה לשמש כעמוד הבית עם גישה לאנשי קשר ואפליקציות שכיחות. הסמארטפון גם כולל כפתור פיזי צידי, המאפשר להשתיק את הצלצול.

עיצוב: ה-X מגיע בעיצוב מצופה זכוכית ומסגרת כסופה, העובי רק 6.9 מ"מ והמשקל 138 גרם. מדובר בסמארטפון שנראה טוב, נוח ביד ויוקרתי הרבה יותר מתג המחיר שלו.

חומרה: ה-X מגיע עם מפרט לא רע בכלל ביחס לקטגוריה אליה הוא מיועד. המעבד בעל 4 ליבות הוא אומנם לא החדש ביותר - סנפדרגון 801 תוצרת קוואלקום, במהירות 2.3 ג'יגה הרץ, אבל מגיב בצורה טובה מאוד. ל-X יש 3 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 128 ג'יגה). לא נתקלנו בשום בעיה בעבודה עם המכשיר או באיטיות מסוימת. הסמארטפון תומך בשני כרטיסי סים, אבל בשביל להשתמש בכרטיס השני, צריך לוותר על הכרטיס זיכרון.

מצלמה: המצלמה כוללת חיישן 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם לא גבוה של F/2.2. בצילום באור יום, התמונות יוצאות נהדר: חדות ועם צבעים נעימים לעין. ברגע שנכנסים למקום סגור, האיכות יורדת בצורה דרסטית וגם בלילה בצילום עם פלאש, התמונה יוצאת עם צבעים לא מספיק עשירים. הפלאש עצמו לא מגיע עם תאורה כפולה: חמה וקרה. מדובר בחסרון אבל לא מאוד משמעותי. המצלמה הקדמית לצילומי סלפי מספקת תוצאות סבירות אבל מגורענות (חיישן 8 מגה פיקסל).

סוללה: הסוללה מפגינה ביצועים בינוניים, כאשר היא מחזיקה עד שעות הערב (קיבולת של 2525 מיליאמפר). וואן פלוס חסכה כאן על טכנולוגיית טעינה מהירה.

בשורה התחתונה: OnePlus X מתגאה בעיצוב יוקרתי, מסך מוצלח ומצלמה טובה, כאשר הכול בפחות מ-2,000 שקל.

מחיר: 1,700 שקל באורנג' ובחנויות הסלולר.

ציון: 8.5.