גיוס של 5 מיליון דולר לסטארט-אפ שמפתח סנסורים חכמים

חברת הס טארט-אפ פוינטגרב (PointGrab) תשתמש בכספי הגיוס לטובת התרחבות בתחום הבניינים החכמים 

חברת הסטארט-אפ פוינטגרב (PointGrab) השלימה סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר. בסבב לקחו חלק קרנות ההון סיכון ABB, EcoMachines ו-Flex Lab והשתתף בו גם סער וילף, יו"ר החברה. מאז הקמתה בשנת 2008 גייסה פוינטגרב, אשר מפתחת סנסורים לבניינים חכמים, כ-10 מיליון דולר. את החברה הקימו היו"ר וילף, חיים פרסקי (המנכ"ל) ואמיר קפלן.

המוצר של פוינטגרב משתלב בטרנד החם של IoT - האינטרנט של הדברים. איתמר רוט, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של החברה סיפר היום ל"גלובס" על המוצר של פוינטגרב. "אנחנו מפתחים סנסורים שמבוססים על בינה מלאכותית ועושים אוטומציה לתהליכים שונים בבנייני משרדים, קניונים, בתי חולים, בתי אבות ועוד. עד היום היו בשוק מוצרים כמו חיישני תנועה וטמפרטורה או גלאים שבדקו את עוצמת האור. אלה דברים די פרימיטיביים. החיישנים שלנו בודקים מה קורה בחלל ומציעים ניתוח מאוד מתקדם".

- איך זה רלוונטי למי שמתפעל בניין או מחזיק קניון?

'"יש לנו עשרות אפליקציות שעונות על צרכים שונים. נניח שיש לך משרד והקמת בו שלושה חדרי ישיבות גדולים, אבל בפועל אתה יכול לראות שבאחד החדרים האלה נמצאים בדרך כלל רק שניים או שלושה אנשים ומצד שני יש עובדים שאין להם עמדות.

"דוגמא אחרת - קח למשל חברה שיש לה בניין גדול והיא מעסיקה אלף עובדים. בעבר היה נהוג להקים אלף עמדות, אבל היום אנחנו יכולים לבדוק את המצב ולראות שבפועל מגיעים למשרד רק שש מאות עובדים, בעוד שהאחרים הם אנשי תמיכה או מכירות.

"בעזרת האפליקציה שלנו אתה יכול להגיד לכל עובד - היום אתה תהיה בקומה החמישית, בעמדה מספר ארבע. הנתונים מאפשרים גם לנהל את צוותי הניקיון. אתה יכול לדעת שבשעה האחרונה ארבעים אנשים ביקרו בשירותים בקומה מסוימת ולכן כדאי שצוות הניקיון ייגש לשם, גם אם עדיין לא הגיעה השעה המיועדת. אנחנו עוזרים גם לבעלי עסקים לדעת כמה אנשים ביקרו בחנות, איפה הם עצרו וכן הלאה".

- אתם מייצרים סנסור שונה לכל צורך?

"לא. יש לנו סנסור אחד, שמקיף חלל מסוים, שאותו אתה יכול לשדרג באמצעות אפליקציה. אנחנו מוכרים את הסנסור גם לבניינים בבנייה וגם למבנים קיימים ומשווקים את המוצר בין השאר בעזרת שיתוף פעולה עם חברות תאורה והנדסה. חברה כזו יכולה להציע לבניין להתקין תאורה זולה יותר וגם את המידע שלנו".

בעבר ייצרה פוינטגרב מהוד השרון חיישנים אשר הותקנו במוצרי אלקטרוניקה שונים, בין השאר של סמסונג, לנובו ועוד - ואיפשרו להפעיל מכשירים חשמליים באמצעות מחוות גוף. החברה מעריכה כי המוצרים שלה הותקנו עד כה ביותר מ-27 מיליון יחידות.

החברה מסרה כי הכסף שגויס ישמש אותה לטובת התרחבות בתחום הבניינים החכמים - שוק אשר מגלגל סכום של כ-30 מיליארד דולר בשנה. נציין כי החברה מעסיקה כ-35 עובדים והיא מתכננת להתרחב במהלך השנה הקרובה.