עסקת מלאנוקס-איזיצ'יפ: "המנכ"ל מחבל בתהליך למציאת רוכש"

30 יום חלפו ועסקת הענק של ההיי-טק הישראלי חוזרת לשולחן ■ קרן Raging Capital שמחזיקה 7.2% מאיזיצ'יפ, ומתנגדת למכירתה למלאנוקס ב-811 מ' ד', תוקפת את המנכ"ל פרוכטר: "מניעיו אינם תואמים את אלה של בעלי המניות"

איל וולדמן ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

30 הימים שניתנו לאיזיצ'יפ לחפש רוכש אחר מסתיימים מחר, ועד כה לא נראה כי צץ גורם שיגיש לחברה הצעה טובה יותר מזו שמציעה מלאנוקס. מלאנוקס סיכמה על רכישת איזיצ'יפ בעסקה של כ-811 מיליון דולר (לפי מחיר של 25.5 דולר למניה), אך בנובמבר - רגע לפני אסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ שכנוסה לצורך אישור העסקה - שתי החברות הבינו שיתקשו להשיג את הרוב הנדרש לאישור העסקה: 75% מבעלי המניות באסיפה. הסיבה לכך היא התנגדות של בעלת מניות מיעוט באיזיצ'יפ, קרן ההשקעות Raging Capital, שנתמכה על ידי חוות דעת שלילית לעסקה שפרסמה גלאס לואיס, חברת הייעוץ האמריקאית לגופים המוסדיים.

האסיפה נדחתה, ולאיזיצ'יפ ניתנה תקופה של 30 יום לנסות ולמצוא רוכש אחר, כשבמקרה שיגיע כזה מלאנוקס תוכל להשוות את הצעתו. אם לא יגיע רוכש אחר, תתכנס האסיפה של איזיצ'יפ ב-19 בינואר להצביע על העסקה המקורית.

אתמול פרסמה Raging Capital מכתב פומבי נוסף בנוגע לעסקה שעל הפרק. הקרן שמחזיקה ב-7.2% מהון המניות של איזיצ'יפ והתנגדה כאמור לעסקה עם מלאנוקס, טענה כי העסקה מעריכה את איזיצ'יפ בחסר, ושההליך עצמו היה לקוי. "למרות תמרוני הדקה האחרונה של איזיצ'יפ, הדחייה של האסיפה והתקופה למציאת רוכש אחר הן ניצחון לבעלי המניות של איזיצ'יפ", נכתב במכתב.

"למרבה הצער, במקום להפוך את איזיצ'יפ לאטרקטיבית עבור רוכשים פוטנציאליים, מנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, פעל בתקופה זו לנסות לשכנע את בעלי המניות המתנגדים לעסקת מלאנוקס שעתיד החברה אינו כה טוב כפי שהוא אמר בעבר", נתכב עוד במכתב של הקרן, כשלטענתה יש בכך פוטנציאל פגיעה בבעלי המניות.

בשוק מאמינים שהעסקה תושלם

"למעשה, הובא לידיעתנו שפרוכטר פרסם לאחרונה תגובות בפורום פרטי המיועד למנויים, ותגובות אלו מציירות תמונה שלילית של עסקי החברה. לדעתנו, תגובותיו מהוות חבלה מכוונת בתהליך מציאת הרוכש. לא רק שהוא ממעיט בסיכויי החברה בעתיד באופן שכלל אינו ראוי למנכ"ל חברה ציבורית בתהליך של מכירה; תגובותיו חושפות את המניעים שלו לסגור עסקה עם השכנה מלאנוקס (שתי החברות ממוקמות ביקנעם, ש' ח' ו'), ואת העובדה שמניעיו אינם תואמים את אלה של בעלי המניות, שמבקשים למקסם את ערך מניותיהם", כותבים אנשי Raging. הם קוראים לחברה להיות שקופה מול בעלי המניות ולהימנע מהצהרות בפורומים פרטיים. "במקרה שאיזיצ'יפ לא תצליח להשיג הצעה גבוהה יותר, Raging מתכננת להצביע נגד עסקת מלאנוקס", נכתב עוד במכתב.

איזיצ'יפ היא מפתחת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס, המנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. שתי החברות נסחרות בנאסד"ק, כשאיזיצ'יפ נסחרת במקביל גם בבורסה בת"א. שווי השוק של מלאנוקס הוא 1.9 מיליארד דולר ושוויה של איזיצ'יפ הוא 734 מיליון דולר. מניית איזיצ'יפ קרובה למחיר ההצעה של מלאנוקס, ונסחרת במחיר של כ-24.4 דולר, דבר שעשוי להוות אינדיקציה לכך שבשוק מאמינים שהעסקה תושלם בסופו של דבר.