קרנות מקוריאה השקיעו 10 מיליון דולר בחברת התרופות כאהר מדיקל

ההשקעה בכאהר בוצעה לפי שווי של 25 מיליון דולר "לפני הכסף" ■ מניית החברה האם, הדסית ביו, זינקה היום בת"א בכ-10% לשווי של כ-15 מיליון שקל

נמשכת הנהירה של משקיעים מהמזרח הרחוק לביומד המקומי. חברת כאהר מדיקל מקבוצת הדסית ביו גייסה 12 מיליון דולר במסגרת סבב השקעה שהובילה קרן ההון סיכוןKorea Investment Partners בו השתתפו גם הקרנות הקוריאניות MAVI ו-DSC Investment. קרן KIP השקיעה בכאהר 5 מיליון דולר, MAVI השקיעה 3 מיליון דולר ו-DSC השקיעה 2 מיליון דולר. עוד 2 מיליון דולר הושקעו בכאהר על-ידי Flerie Invest, בעלת מניות קיימת בחברה, המגיעה מאירופה.

ההשקעה בכאהר בוצעה לפי שווי של 25 מיליון דולר "לפני הכסף", שגבוה משמעותית משוויה של החברה האם הדסית ביו, העוסקת בהשקעות בתחום הביומד. הדסית נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 13 מיליון שקל, ועם הדיווח על ההשקעה, מנייתה זינקה היום במהלך המסחר בבורסה בכ-10%. לאחר סבב ההשקעה, תדולל החזקתה של הדסית ביו בכאהר מ-49% ל-31.7%. הדסית מחזיקה בחברות נוספות וביניהן סלקיור, אנלייבקס ופרוטאב.

למשקיעים בסבב הוקצו מניות בכורה ב' עם זכויות עודפות ביחס למניות הקיימות, שמעניקות להם עדיפות בחלוקת דיבידנד ובתמורה במקרה של מכירת החברה. כחלק מהסכם ההשקעה, הלוואות שניתנו לכאהר על-ידי הדסית (500 אלף דולר) ועל-ידי Flerie (מיליון דולר) הומרו גם הן למניות בכורה ב', במחיר המשקף הנחה של 15% על מחיר המניה בסבב ההשקעה.

במסגרת הסכם ההשקעה סוכם עוד שעד ה-15 בפברואר 2016, בעלי המניות בכאהר ואחרים יהיו זכאים להשקיע בחברה באותם תנאים סכום של עד 3 מיליון דולר נוספים, ובלבד שסך ההשקעה הכולל לא יעלה על 15 מיליון דולר. אם הדסית תשקיע לפחות 750 אלף דולר, היא תוכל לשמור את זכותה למנות שלושה מתוך שישה חברי הדירקטוריון של כאהר.

"יתרונות ייחודיים"

כאהר נוסדה ב-2005 על בסיס תגליות של ד"ר מיכל אלהלל-דרניצקי ופרופ' מארק טיקוצ'ינסקי, והיא עוסקת בפיתוח תרופות ביולוגיות לטיפול בסרטן ובמחלות אוטואימוניות. כאהר דיווחה לפני כשבועיים על אישור לבצע ניסוי קליני שלב I/IIa במוצר KAHR-102 לטיפול בלימפומה ובמחלות אוטואימוניות. היום ציינה החברה כי כספי הגיוס ישמשו בעיקר למימון הפיתוח הקליני של המוצר, וכן לפיתוח פרה קליני של מוצר KAHR-101 ולתוכניות פיתוח עתידיות.

מנכ"לית הדסית ביו, תמי כפיר, מסרה: "אנו מאמינים ביתרונות הייחודיים והתחרותיים שבפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה כאהר ומברכים על הגיוס המוצלח. ההסכם מאפשר להדסית ביו לקדם את כאהר לעמידה ביעדיה הקליניים והעסקיים ולהצפת ערך. בכך כאהר מצטרפת לחברות אחרות בפורטפוליו של הדסית ביו שנכנסו לשלבים קליניים, המוכיחות את הצלחת מודל ההשקעה שלנו".