הבורסה בת"א ננעלה בירידות; קבוצת דלק ירדה ב-2%

האם הפדרל ריזרב יעלה הערב את הריבית בארה"ב לראשונה מזה כעשור? ■ דפלציה בישראל: מדד המחירים לצרכן ירד במפתיע בחודש נובמבר ב-0.4%

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה המקומית ננעל היום (ד') בירידות בסיומו של יום תנודתי, ולמרות עליות בשוקי אירופה וארה"ב. זאת, בשעה שהמשקיעים בכל העולם ממתינים בדריכות להודעת הריבית המשמעותית של הפדרל ריזרב הערב (21:00, שעון ישראל).

 

"האירוע הכלכלי של השנה" יתרחש היום, עת יפרסם הפדרל ריזרב את החלטת הריבית שלו. מרבית הכלכלנים והסוחרים מעריכים כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית בארה"ב, לראשונה מזה כעשור. זוהי כנראה עובדה מוגמרת, לצד 2 שאלות: האם זה מתומחר בשוק ומה ייכתב בהצהרה שתלווה את החלטת הריבית.

חלק מהתשובות יקבלו הפעילים כבר הערב, תוך מעקב אחר התגובה בוול סטריט. הסוחרים יחפשו רמזים בהחלטת הריבית לשאלות כיצד מעריך הפד את מצב כלכלת ארה"ב והעולם, והאם פניו להעלאות ריבית נוספות ב-2016.

 

דפלציה בישראל: מדד המחירים לצרכן רשם ירידה מפתיעה של 0.4% בחודש נובמבר לעומת צפי כלכלנים לירידה של 0.2%. המדד ללא דיור רשם אף הוא ירידה של 0.4%. ב-12 החודשים האחרונים רשם המדד ירידה של 0.9% והמדד ללא דיור ירד ב-1.7%. מתחילת השנה רשם המדד ירידה של 0.9%. נזכיר כי יעד האינפלציה של הממשלה עומד על 1% עד 3%.

טאואר  הוסיפה להיסחר ברקע ההמלצה לה זכתה מאופנהיימר, שמעריך כי מנייתה בדרך ל-20 דולר, פרמיה משמעותית על מחיר השוק, ומצמיד לה המלצת "תשואת יתר".

מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו   רשמו היום ירידות חדות על רקע התחדשות הירידה במחירי הנפט.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי זכתה בחוזה ממדינה באסיה-פסיפיק לאספקת מערכות הגנה מבוססות אינפרה אדום מולטי-ספקטרלי ליישומים אזרחיים, שתותקנה על גבי מטוס סילון רחב גוף. החוזה, בהיקף כספי של כ-26.5 מיליון דולר, יבוצע במהלך כשנתיים.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]