גיוס נוסף לסטארט-אפ שמנסה להמציא מחדש שוק הרכב המשומש

Vroom שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית למכירת רכבי יד שנייה גייסה מאז הקמתה ב-2013 כ-168 מיליון דולר ■ רוכשת את חברת Texas Direct Auto האמריקאית

הסטארט-אפ הישראלי-אמריקאי Vroom, שפיתח פלטפורמה אינטרנטית למכירת רכבי יד שנייה, בדרך לגייס 95 מיליון דולר ועל הדרך רוכש את חברת Texas Direct Auto האמריקאית. חברת Vroom גייסה עד היום 73 מיליון דולר, כשהסבב האחרון בהיקף של 54 מיליון דולר הושלם רק לאחרונה - בחודש יולי 2015. כך, סך גיוסי החברה שהוקמה רק ב-2013 מגיע ל-168 מיליון דולר. בין המשקיעים בסבבים הקודמים אפשר למנות את Catterton Partners, General Catalyst Partners, T. Rowe Price ועוד.

הרכישה, שעדיין כפופה לאישורים רגולטוריים, צפויה להיות ממומנת מסבב הגיוס הקרוב. חברת Texas Direct Auto הוקמה ב-2002 ונחשבת לקמעונאית המובילה במחלקה המוטורית eBay Motors שהפכה לפופולרית בשנים האחרונות בקרב רוכשים אונליין.

"מאז ומתמיד הערצנו את היכולות של Texas Direct Auto ואנחנו נרגשים לשתף איתם פעולה", אמר אלוך בלוך, מנכ"ל Vroom. בלוך אגב הגיע לחברה עם רקורד משכנע במיוחד - בעבר היה מייסד ומנכ"ל mySupermarket, שותף כללי בקרן JVP ומנכ"ל משותף ונשיא חברת Wix. יו"ר החברה הוא אלי וורטמן, לשעבר מנהל בקרן ההון סיכון בנצ'מרק וממייסדי מתחם הסטארט-אפים PICO בירושלים.

חברת Vroom, שיושבת בניו יורק ומפעילה מרכז פיתוח קטן בנס ציונה שמעסיק 10 עובדים, מאפשרת לחבר בין מוכרים ורוכשים של מכוניות משומשות, כשהתהליך עצמו יחסית חדשני לעומת לוחות יד שנייה שאליהם הורגלנו מאז ומעולם. מי שרוצה למכור רכב, מעלה תמונות, עונה על שאלון ומקבל הצעת מחיר מהחברה. במידה וההצעה רלבנטית, נציגי החברה באים לאסוף את הרכב, משפצים אותו ומוכרים אותו דרך האפליקציה של Vroom. הרוכש מקבל את האוטו עם אפשרות של ביטול הרכישה תוך שבוע וכן שלושה חודשים של אחריות על הרכב המשומש.

החברה המשותפת, שהמטה הראשי שלה יושב בניו יורק, תכלול 500 עובדים והיא מתכננת לפתוח מרכז פעילות בשטח של 46.5 אלף מ"ר באינדיאפוליס בתחילת השנה הקרובה. היא מתכוונת להשתמש בכספי הגיוס החדש לא רק בשביל לממן את הרכישה אלא גם כדי להאיץ את התפתחות החברה ובין היתר להביא למצב שבו תוכל לשלוח כלי רכב לרוכשים שלהם תוך 48 שעות ברחבי ארה"ב כולה.

Vroom

שנת הקמה: 2013
תחום פעולה: פלטפורמה דיגיטלית למכירה ורכישה של רכבים משומשים
מנכ"ל: אלוך בלוך
היקף גיוס: 73 מיליון דולר
משקיעים: Catterton Partners, General Catalyst Partners, T. Rowe Price