קרן חדשה של אקסלמד גייסה 115 מ' ד' להשקעות במכשור רפואי

המשקיעה הבולטת בקרן הנוכחית ובקרנות הקודמות היא משפחת ארקין, בראשות מורי ארקין

אורי גייגר / צילום: תמר מצפי
אורי גייגר / צילום: תמר מצפי

הקרן השלישית של אקסלמד, אשר מתמקדת בתחום המכשור הרפואי, השלימה גיוס של 115 מיליון דולר. בחודשים הקרובים הקרן מקווה לגיוס סכום כולל של כ-250 מיליון דולר. הקרן הראשונה והשנייה של אקסלמד מנהלות נכסים בשווי של 140 מיליון דולר. הכסף הושקע ב-18 חברות - ארבע מתוכן כבר נמכרו או הונפקו. המשקיעה הבולטת בקרן הנוכחית ובקרנות הקודמות היא משפחת ארקין, בראשות מורי ארקין. בקרן החדשה ובקרן השנייה השקיעה קבוצת מגדל.

את קרן אקסלמד מנהל המייסד והשותף ד"ר אורי גייגר. בשיחה עם "גלובס" סיפר היום גייגר על הגיוס ואמר "אני קורא בעיתונים שחברות טכנולוגיה ישראליות צריכות לגייס כסף בחו"ל, אבל יכול להגיד שאנחנו זכינו להיענות טובה גם ממגדל וגם ממשקיעים מוסדיים נוספים. יש כאן גופים רציניים שמשקיעים בהיקפים נרחבים. אלה גופים שצריכים להביא תשואה לחוסכים שלהם ואם אתה מציג להם מודל מעניין של תשואה וסיכון - הם ישקיעו. אני חושב שהצגנו תשואות מאוד טובות".

אקסלמד היא קרן המכשור הרפואי הגדולה בישראל אשר מתמקדת בהשקעות פרייבט אקווטי בחברות בוגרות יחסית. מדובר בחברות שמגלגלות מחזור מכירות שנתי של יותר מ-30 מיליון דולר. הקרן משביחה את החברות, בין השאר על ידי שילוב של טכנולוגיות שלרוב מפותחות בישראל. אסקלמד השקיעה בין השאר באנדוצ'ויס שמוזגה עם Peer medical הישראלית ב-2013 והונפקה ב-2015 לפי שווי של 378 מיליון דולר; חברת OIS, שמוזגה ב-2009 עם MediVision הישראלית ונמכרה ב-2011 לחברת Merge Healthcare ועוד.

גייגר הוסיף כי "גיוס הקרן החדשה מאפשר לאקסלמד לבצע עסקאות גדולות יותר בהתבסס על מודל הפלטפורמה שפיתחנו. המודל, שמשלב בין היכולות הטכנולוגיות הקיימות בישראל לבין חברות גלובליות בוגרות ובעלות מערך שיווק ומכירות מפותח, מביא לידי ביטוי את היכולות של אקסלמד והוכיח את עצמו ככלי ליצירת ערך עבור החברות והמשקיעים. תאגידי הענק מתמקדים כיום בחברות בעלות בסיס הכנסות משמעותי, וצמיחה גבוהה. הקרן החדשה תתמחה ביישום המודל במטרה לבנות ולהשביח חברות שיתאימו לפרופיל זה. בנוסף, זהו מודל אקזיט חדש לחברות ישראליות הנתקלות בקשיים במעבר משלב הפיתוח לשלב המכירות ויאפשר יצירת חברות משמעותיות המבוססות על טכנולוגיות שפותחו בישראל".