נעילה חיובית בבורסה; מניות הגז קפצו עד כ-4.2%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט ■ הפד החליט אמש להעלות את הריבית בארה"ב ב-0.25% ■ נתניהו חתם על סעיף 52 - ואישר את מתווה הגז

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') בעליות שערים, ברקע המגמה החיובית המובהקת שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט לאחר העלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב. כעת נסחרות הבורסות באירופה בעליות שערים חדות בעוד בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת. מניות הגז והבנקים הובילו את העליות במעו"ף.

 

 

 

כאמור, הפדרל ריזרב החליט להעלות את שיעור הריבית בארה"ב ב-0.25% לטווח של 0.25-0.5%. ההחלטה, שהתקבלה פה אחד, מסיימת עידן ארוך של ריבית אפסית בארה"ב, מאז פרוץ המשבר הפיננסי הקשה של 2008.

בנוסף, נוסח ההודעה של הפד מרמז על מתווה של המשך העלאת הריבית בקצב של 4 העלאות נוספות של 0.25% במהלך 2016. הפד צופה כי הריבית תעמוד ברמה של 1.375% בסוף 2016.

במסיבת עיתונאים לאחר ההכרזה הדרמטית אמרה יו"ר הפד ג'נט ילן כי "חברי הוועדה בטוחים כי הכלכלה האמריקאית תמשיך להתחזק. הכלכלה מתפקדת היטב. שוק העבודה סובל מחולשות מסויימות, בעיקר עקב השכר הנמוך יחסית, אבל הוא ישתפר".

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין כי "ירידת התשואות בשווקי האג"ח לאחר הודעת הריבית מעידה כי השוק מטיל ספק בתחזיות האינפלציה והצמיחה של הפד. מכך, ניתן להניח שלפחות לעת עתה, יחלוף עוד זמן מה עד שנראה את ההעלאה הבאה".

 

ראש הממשלה ושר הכלכלה נתניהו חתם היום על סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים - ואישר הלכה למעשה את מתווה הגז. מניות הגז דוגמת אבנר , דלק קידוחים  ורציו  ריכזו עניין חיובי רב.

טאואר  מודיעה היום כי חתמה על הסכם תלת-שנתי מחייב עם Semiconductor Laboratory, זרוע ממשלתית של מדינה אסיאתית. טאואר תתחזק ותתמוך בתפעול של מפעל ייצור באסיה. העסקה תייצר לטאואר הכנסות בשיעור של 35 מליון דולר, וזאת בנוסף להכנסות הקיימות מהמפעלים הקיימים שלה היום. 

מזור רובוטיקה  מדווחת היום על קבלת ההזמנה ה-100 למערכת Renaissance. המערכת ה-100 הותקנה בבית החולים האוניברסיטאי ג'ון דמפסי בפרמינגטון קונטיקט, ומשקפת מכירה רביעית של מערכת Renaissance ברבעון הרביעי השנה. המערכת השלישית שנמכרה ברבעון הרביעי (המערכת ה-99) הותקנה בבית חולים לילדים בטקסס.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]