נעילה שלילית בבורסות אירופה; המדדים איבדו יותר מ-1%

החוזים על הנפט נסחרים היום בעליות קלות ■ הבנק המרכזי של יפן השאיר את תוכנית ההרחבה הכמותית על כנה אולם הכריז על תוכנית נוספת לרכישת ETF בכ-300 טריליון ין (כ-2.5 מיליארד דולר) בשנה

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

שוקי אירופה ננעלו היום (ו') במגמה שלילית, לאחר יום של ירידות חדות למדי בבורסות של ארה"ב. הנפט נסחר בעליות קלות בעוד בוול סטריט המדדים נסחרים במגמה שלילית.

 

מניות הכרייה, ביניהן BHP וריו טינטו, נסחרו בעליות למרות הורדת דירוגי המלצות למניות אלה על ידי כלכלני גולדמן זאקס.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת טוקיו רושמת ירידה חדה.

 

בתחום המאקרו, הבנק המרכזי של יפן השאיר את תוכנית ההרחבה הכמותית על כנה אולם הכריז על תוכנית נוספת לרכישת ETF בכ-300 טריליון ין (כ-2.5 מיליארד דולר) בשנה.

נזכיר כי הפד החליט שלשום להעלות את הריביות ב-0.25% לטווח של 0.25%-0.5%, זאת לאחר שב-6 השנים האחרונות הריביות היו ברמה אפסית כדי להמריץ את הכלכלה שנקלעה למיתון חריף במשבר הפיננסי ב-2008.

המשקיעים, שחיפשו אתמול רמזים לגבי הקצב העתידי של העלאות הריבית בעתיד, קיבלו בדיוק את מה שחיפשו. נוסח ההודעה של הפד מרמז על מתווה של המשך העלאת הריבית בקצב של 4 העלאות נוספות של 0.25% במהלך 2016. המשמעות: הפד צופה כי הריבית תעמוד ברמה של 1.375% בסוף 2016.

 

הנפט, כאמור, נסחר היום במגמה חיובית. חוזה ברנט רושם עלייה של 0.4% סביב 37.2 דולר לחבית.

"כל עוד ההיצע עולה על הביקוש בעולם והמלאים הולכים וגדלים אין סיכוי כמעט לראות שינוי במגמה של ירידת מחירי הנפט", אומר אנגוס ניקולסון, אנליסט ב-IG. "לכן, סבירות גבוהה מאוד להמשך המגמה של ירידה במחיר בטווח הקצר". 

מניית טושיבה ירדה כ-2% בטוקיו על רקע דיווחים כי החברה שוקלת למכור את חטיבת שבבי הפלאש שלה כדי לגייס כספים לביצוע ארגון מחדש.