נעילה שלילית בבורסה; קנון נפלה 3.4%, רציו טיפסה 3.8%

כלכלני לאומי: רמת המחירים באפיקי האג"ח גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות לעלות בהדרגה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-793 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (א') במגמה שלילית, על רקע הירידות שנרשמו באירופה ובבורסות של ארה"ב ביום שישי. חולשת הנפט המשיכה להעיק על שוקי המניות מסביב לעולם וגם על הבורסה בתל-אביב. מניות הגז בלטו בעליות חדות כאשר מנגד, מניות הבנקים, התעשייה והקמעונאות, גררו את מדד המעו"ף לירידה של כ-1.5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-793 מיליון שקל. 

 

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור בירידות שערים חדות ביום שישי, בהובלת מדד הדאו ג'ונס שאיבד מערכו 2.1%. זאת בהמשך למגמה השלילית ששלטה במסחר בבורסות אירופה. לאחר העליות שבאו בעקבות העלאת הריבית, המשקיעים חזרו להתמקד במחירי הנפט, שהמשיכו לאבד גובה.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי העלאת ריבית שבוצעה השבוע ע"י הפד בארה"ב, מהווה ציון דרך במעבר איטי והדרגתי לסביבת ריביות עולה. העלאת הריבית הייתה מתומחרת בשוק, ואף תרמה בטווח המיידי לירידה במפלס אי הוודאות. במבט לטווח ארוך, צפויה רגישות של שערי חליפין ומחירי נכסים בשוק ההון לשינויים בריביות, לאחר תקופה ארוכה בה מדיניות מוניטארית מרחיבה תרמה לעליות חדות בשווקים.

עוד מציינים בלאומי כי רמת המחירים באפיקי האג"ח גבוהה מאוד, והתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל ובישראל צפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני, כתלות במידת השיפור הכלכלי בעולם. מומלץ לשמור על מח"מ תיק בינוני-קצר.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב-דש, מציין בסקירתו השבועית בהתייחסות לשוק האג"ח בתשואות גבוהות כי "אנחנו מעריכים שבגלל הריבית האפסית, ההשפעה הרוחבית החיובית של הירידה במחירי הנפט, המצב הכלכלי הטוב יחסית בארה"ב ושיפור בעולם, המשבר בשוק הקונצרני יהיה מוגבל בהיקפו ובזמן. אנחנו אף ממליצים להגדיל בהדרגה את החשיפה לשוק האג"ח הקונצרניות בדירוג השקעה נמוך בארה"ב ובאירופה".

מניות הגז הטבעי, ביניהן רציו, אבנר  ודלק קידוחים , המשיכו לרכז עניין על רקע חולשת הנפט. ברקליס מעריך כי אישור המתווה מסיר את המשוכות לפיתוח לוויתן והרחבת תמר. בבנק ההשקעות נוקבים במחיר יעד של 1,143 שקל לקבוצת דלק  - אפסייד של 52% לעומת מחיר המניה הבוקר.

מניות טאואר , כיל , פריגו , נייס ואלביט מערכות איבדו גובה לאחר שחזרו מניו יורק עם פערים שליליים. מנגד, אורמת  נסחרה בעלייה.

חברת ביולייט  הודיעה היום כי חברת הבת, איי-אופטימה, קיבלה את אישור מינהל המכשור הרפואי הקנדי, לשיווק ומכירת מערכת ה- IOPtiMate לניתוחי גלאוקומה בקנדה, שוק יעד חשוב עבור החברה. לאיי-אופטימה הסכם הפצה עם מפיץ בקנדה עמו היא מתכוונת לפעול לשיווק ומכירת המערכת במדינה זו.