מגמה מעורבת בבורסות אירופה; מחירי הנפט מתאוששים

חוזה ברנט נסחר סביב 36.4 דולר לחבית ■ עליות קלות בוול סטריט ■ נעילה מעורבת בבורסות אסיה

בורסות אסיה / צילום: רויטרס
בורסות אסיה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') במגמהמעורבת על רקע עליות קלות במחירי הנפט, בעוד המשקיעים שוקלים את האפשרות למתן תמריצים נוספים לכלכלה הסינית על-ידי הממשל. מחזורי המסחר היום נמוכים, כמו בכל שנה בימי חג המולד. עליות קלות נרשמות במסחר בבורסות ארה"ב.

 

כאמור, הנפט מתאושש קלות. חוזה ברנט נסחר בעלייה של כ- 0.2% סביב 36.5 דולר לחבית, בעוד חוזה WTI קופץ ביותר מ-1%.

נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון השלישי (קריאה שלישית ואחרונה) הצביעו על קצב צמיחה של 2%, בעוד בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1.8%, מתחת לקריאה הקודמת שעמדה על קצב של 2.1%. ע"פ הנתונים, היצוא עלה ב-0.7%, קצב נמוך יותר לעומת האומדן הקודם שהצביע על עלייה של 0.9%. הצריכה הפרטית נותרה ללא שינוי וצמחה קצב שנתי של 3%.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "על פי תוצאות הבחירות הכלליות בספרד, אמנם מפלגת השלטון זכתה במרבית הקולות, אך היא איבדה את הרוב שהיה לה בפרלמנט ותצטרך לצרף שותפה קואליציונית לא פשוטה. שותפות קואליציונית כזו עלולה לעצור את מגמת הרפורמות והשיפור בכלכלה הספרדית, שברבעונים האחרונים קצב הצמיחה בה הוא המרשים ביותר מבין הכלכלות הגדולות באירופה".

"לספרד יש עוד רפורמות נוספות לבצע לשם הבראת הכלכלה, ועם שיעור אבטלה של מעל 20%, היא למעשה עדיין לא יצאה מתחום המשבר. לאחר צמיחה של כ-3.2% בשנת 2015, אנו צופים ירידה ל-2.5 אחוזי צמיחה לכלכלה הספרדית ב- 2016", אומר קליין.

באסיה נרשמה היום מגמה מעורבת.

 

ממשלת סין הודיעה כי המדיניות המוניטרית צריכה להיות יותר "גמישה" והמדיניות המוניטרית צריכה להיות יותר "נחושה" על מנת להתמודד עם ההאטה הכלכלית במדינה.

"תמחור המניות עדיין מורכב", אמר לסוכנות בלומברג מנהל השקעות ב-Contango. "צפו למחזורי מסחר נמוכים בעוד אנו נכנסים לחג המולד השבוע".

מתחילת השנה רשם מדד MSCI אסיה תשואה שלילית של 5.6% על רקע ההאטה בסין ונפילת מחירי הסחורות. התשואה השלילית הזו גדולה פי 3 מזו של מדד S&P 500 שירד מתחילת השנה ב-1.8%. המדד האסייאתי נסחר במכפיל 13.7 על הרווחים החזויים בשנה הקרובה, לעומת מכפיל עתידי של 17.1 ב-S&P 500 ומכפיל עתידי של 15.5 במדד Stoxx 600 האירופי.