בזק בינלאומי וועד העובדים קרובים להסכם קיבוצי

אחת הסוגיות החשובות שנשארו פתוחות היא מה יקרה ביום שלאחר שיותר מיזוג עם בזק ■ העובדים דורשים להתעלם משאלת המיזוג ולחתום על הסכם קיבוצי כאילו אין מיזוג, וההנהלה רצתה לא להכריע בשאלה כעת

בזק בינלאומי וועד העובדים של החברה, קרובים לחתימה על הסכם קיבוצי. הצדדים מנהלים מו"מ קדחתני במטרה לסגור את כל הפרטים של ההסכם, אך יחד עם זאת אחת הסוגיות המרכזיות שנותרו פתוחות נדונה כעת, ובמקרה שלא תיסגר, היא אף עשויה להביא לפנייה של העובדים וההסתדרות הכללית להכריז על סכסוך עבודה - מה יהיה עתידם של עובדי החברה במקרה שמשרד התקשורת יאשר את ביטול ההפרדה המבנית בין החברות שמשמעותו מיזוג עם בזק, ומה יהיה מעמדם.

מצד אחד העובדים דורשים שבהסכם הקיבוצי תינתן להם הזכות לנהל מו"מ על זכויותיהם לאחר המיזוג עם בזק. ואילו הנהלת החברה רוצה לקבוע כבר עכשיו כי העובדים יעברו להיות עובדי בזק ללא מו"מ - המשמעות היא כי הסכם קיבוצי שייחתם עכשיו לא יחול במקרה של מיזוג עם בזק, אלא העובדים שיצטרפו לבזק ההסכם הקיבוצי שחל זם יחול עליהם.

את העובדים מייצגים במו"מ לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי ביחד עם יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי טק בהסתדרות הכללית.