הפיתוח הישראלי שימנע מפגשים לא נעימים עם ועד הבית שלכם

חברת Doorbill עם אפליקציית Neighbor מאפשרת תשלום לוועד הבית באמצעות כרטיס אשראי ומאפשרת מעקב אחר התשלומים גם עבור מי שמשלם במזומן או בצ'ק

אלישע כהן / צילום: תמר מצפי
אלישע כהן / צילום: תמר מצפי

ועד הבית הוא כנראה אחד הגופים הפחות חביבים. הנדנוד הבלתי פוסק בניסיון לגבות את דמי הוועד יכול להוציא דיירים מדעתם - גם הדיירים שצריכים לשלם וגם אלה שצריכים לגבות את הכסף מטעם הוועד. היזם אלישע כהן חיפש את הדרך לפתור את הבעיה לאחר שהתבקש לשלם את חלקו על צינור מים שהתפוצץ בבניין. לא היה לו מספיק כסף מזומן וכך נציגת הוועד הלכה וחזרה יום אחרי יום כדי לגבות ממנו את מלוא הסכום.

"כאן נפל לי האסימון שיש בעיה לשני הצדדים ושנינו יוצאים מסכנים מהסיפור הזה. אני מסכן, כי קשה לי לשלם את זה אם אין עליי מוזמן ונציגת הוועד מסכנה, כי היא צריכה לרדוף אחריי ואחרי דיירים אחרים בשביל זה", מסביר כהן.

כך נולדה חברת Doorbill עם אפליקציית Neighbor. "האפליקציה מאפשרת תשלום לוועד הבית באמצעות כרטיס אשראי ומאפשרת מעקב אחר התשלומים גם עבור מי שמשלם במזומן או בצ'ק", אומר כהן.

"הצגתי את זה לוועד הבית, הם התלהבו וחיברו אותי לוועדי בית בבניינים הסמוכים והבנתי שעליתי על משהו שבאמת יכול לעזור", הוא נזכר ומספר, כי שוק ועדי הבית בישראל הוא 8 מיליארד שקל בשנה לצד צמיחה שנתית של כ-10% מדי שנה. משם גם התפתחה האפליקציה מגביית תשלומים למערכת שלמה לניהול ועדי בית.

ישן
 ישן

"נושא התשלומים הוא הכי בעייתי, אבל הבנתי שגם נושא התקשורת בתוך הבניין בין הדיירים והאופן שבו מתקבלות החלטות הוא מאתגר. כל מי שגר בבניין משותף יודע כמה זה מעיק שצריך לאסוף את כל הדיירים, לתאם, להוציא דפים ופרוטוקולים", מסביר כהן.

בנוסף, הוספה לאפליקציה יכולת לטפל בתחזוקה השוטפת ובמקום טלפונים וסמסים מהדיירים על בעיות בבניין, בתוך האפליקציה יש כלי שמרכז את כל התקלות. כמו כן, האפליקציה מציגה מידע משפטי נרחב על הזכויות והחובות במגורים בבניין משותף כמו למשל מי אחראי על התשלום אם מתבצע זיפות לגג.

כהן עבר בין חברות האשראי כדי לקבל הצעות לשיתוף פעולה בנושא הסליקה באפליקציה ולסייע בהתרת קשרי הביורוקרטיה. "ישראכרט הבינה את המודל העסקי והתאימה את עצמה לצרכים שלנו. החברה התלהבה מהמוצר והפכה להיות שותפה פעילה בו", מספר כהן. כחלק מהשותפות גם עלה קמפיין פרסומי בהובלת הפרזנטור יובל סמו, שאף הגיעה למקום השלישי במדד הפרסומות של "גלובס" ויו-טיוב לחודש אוגוסט השנה.

"המטרה של הקמפיין הייתה להראות שהפעילות הפיננסית נשמרת אצל חברת האשראי ולכן אפשר להיות רגועים כי פריטי האשראי מאובטחים ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות", מסביר כהן.

במקביל, פיתח כהן את אפליקציית iManager שמיועדת לחברות ניהול בתים ושמאפשרת - מעבר לגביית התשלומים ודיווח על תקלות - גם לנהל כמה בניינים.

מודל עסקי

"גובים 1.5% עמלה על כל סליקה של ועד בית, כשחלק הולך לחברת האשראי וחלק אלינו. במקביל, חברות ניהול משלמות רישיון חודשי על השימוש".

משמעות השם

שילוב של המילים באנגלית Bill (חשבון) ו-Door (דלת).

Doorbill

שנת הקמה: 2014

תחום פעילות: אפליקציה לניהול ועד בית

יזם: אלישע כהן

הון שגויס: 500 אלף דולר

משקיעים: elevator fund ובנק לאומי, ישראכרט וקבוצת משקיעים פרטית