המסחר במדדים בוול סטריט ננעל בעליות; הנפט זינק

הצריכה הפרטית עלתה בהתאם לצפי ■ נתון מכירות הבתים החדשים נמוך מהתחזיות ■ סנטימנט הצרכנים של אונ' מישיגן גבוה מציפיות האנליסטים ■ מלאי הנפט בארה"ב ירד ב-5.9 מיליון חביות ■ בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, זה היום השלישי ברציפות, כשבמוקד נתוני מאקרו חשובים שפורסמו לפני ואחרי פתיחת המסחר. באירופה נרשמו עליות חדות ובאסיה מוקדם יותר ננעל המסחר בנטייה לירידות. וול סטריט סגרה אמש בעליות של עד 1%. השבוע הוא שבוע מסחר מקוצר - מחר הבורסה תיסגר ב-20:00 וביום שישי לא יתקיים מסחר לרגל חג המולד.

 

הצריכה הפרטית לחודש נובמבר, שפורסמה היום, עלתה ב-0.3%, כצפוי, לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם. ההכנסה הפרטית עלתה גם היא ב-0.3%, מעל הצפי לעלייה של 0.2%, לאחר עלייה של 0.4% באוקטובר. ליבת האינפלציה הנגזרת מנתוני הצריכה עלתה כצפוי ב-0.1% לאחר קיפאון בחודש הקודם.

עוד פורסמו ההזמנות למוצרים בני קיימא לחודש נובמבר, שנותרו ללא שינוי. הן היו צפויות לרדת ב-1.1% לאחר עלייה של 2.9% בחודש הקודם.

בנוסף פורסם נתון מכירות הבתים החדשים, שעלה ב-4.3% ל-490 אלף בקצב שנתי, לעומת הצפי ל-505 אלף, לאחר 495 אלף בחודש הקודם.

כמו כן פורסמה הקריאה הסופית של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש דצמבר, שעלה ל-92.6 נקודות, לעומת צפי ל-92 נקודות, לאחר קריאה קודמת של 91.3 נקודות.

גזרת הנפט לוהטת היום. מחירי הנפט מזנקים בחדות לאורך היום, וביתר שאת לאחר פרסום דוח מלאי הנפט בארה"ב. הדוח הצביע על כך שהמלאי בארה"ב ירד ב-5.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, בעוד אנליסטים ציפו דווקא לעלייה של 1.1 מיליון חביות.

מחירי הנפט עולים היום במסחר בבורסות הסחורות, וחבית מסוג WTI זינקה ב-3.8% וננעלה במחיר של 37.5 דולר. מחיר חבית ברנט עולה ב-3.5% ל-37.4 דולר.

אלעד שמש, סמנכ"ל הברוקראז' ב-Colmex, אומר כי התנהגות מחירי הנפט תשפיע באופן ישיר על תנועת השווקים. לדבריו, "הבוקר מורגשת רגיעה בחדרי העסקאות, כאשר פרמיות הסיכון הקצרות יורדות בחדות. הנחת הייסוד היא כי לא צפויות דרמות משמעויות עד סוף השנה, וכי המשקיעים ינסו לשפר את השורה התחתונה לשנת 2015".

חברת הביוטק Celgene Corp  ריכזה עניין לאחר שקיבלה אתמול פסיקה לטובתה בנוגע לפטנט לתרופה לטיפול בסרטן. 

חברת הביומד הישראלית קמהדע  הודיעה על הצלחה בניסוי שלב 2/3 בחיסון של החברה לכלבת (טיפול מניעתי לכלבת במקרה של חשיפה לנגיף): הניסוי השיג בהצלחה את יעד המחקר העיקרי.