הטיפ היומי: חברת ביוטכנולוגיה עם פוטנציאל זינוק של 186%

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס ממליצים "תשואת יתר" על מניית אבוג'ן במחיר יעד של 19 דולר

חברת הביוטכנולוגיה החקלאי אבוג'ן   סחרת במקביל בבורסת ניו יורק ובבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה הוא 164 מיליון דולר. החברה עוסקת בהשבחת צמחים ושיפור עמידות של גידולים חקלאיים.

אבוג'ן דיווחה לאחרונה על שיתוף פעולה עם חברת הכימיקליים BASF לפיתוח קוטלי עשבים. ההסכם, לתקופה של שלוש שנים, ישלב את טכנולוגיית המחשוב ויכולות החיזוי של אבוג'ן עם הפלטפורמה המדעית המתקדמת של BASF, לצורך זיהוי כימיקליים שיוכלו לשמש כקוטלי עשבים.

אנחנו רואים את ההסכם כחיובי, משום שהוא שמבסס באמת את נוכחותה של אבוג'ן במחקר והפיתוח הגלובלי בתחום האג-כימיה; מצביע על היכולות שלה לחתום על הסכם עם שחקן מוביל בשוק הכימיקליים ומהווה שיתוף פעולה חמישי במספר עם חברה גדולה - דבר שמראה שהטכנולוגיה של אבוג'ן ייחודית בתחום.

ההסכם בין אבוג'ן ל-BASF משתלב בתזה שלנו לטווח הארוך, אך גם בטווח הקצר כדאי לשים אליו לב. התנאים הפיננסיים של ההסכם בין החברות לא פורסמו, אך לאור ההצלחה המוכחת בשלבים המוקדמים של התוכנית, אנחנו בטוחים שאבוג'ן השיגה תנאים כלכליים ראויים. ברור שזה לא במודל שלנו, אך נדגיש שפוטנציאל השוק של קוטל עשבים חדש יכול להגיע למיליארדי דולרים - כך שהסכם הכולל תמלוגים על בסיס מכירות עשוי להיות מהותי לאבוג'ן.

למרות גישת המשקיעים לשוק הביוטכנולוגיה החקלאית בטווח הקצר, אנחנו מדגישים שאבוג'ן ממשיכה לבנות את פוטנציאל הצמיחה שלה לטווח הארוך. ההסכם החדש מראה את יכולתה של החברה לפתח כימיקלים חדשים. הוא גם מגביר את הביטחון ביכולות של אבוג'ן לייצר מוניטיזציה מהפייפליין (צבר המוצרים בפיתוח) שלה באמצעות מעמדה המוביל של BASF בשוק האגרוכימיה העולמי.

ההמלצה שלנו למניית אבוג'ן נותרת ללא שינוי, "תשואת יתר", ומחיר היעד גם הוא לא משתנה ועומד על 19 דולר, שגבוה ב-186% ממחירה הנוכחי של מניית אבוג'ן בבורסת ניו יורק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס