וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; הנפט זינק השבוע ב-9%

היום הסתיים המסחר ב-20:00 ומחר לא יתקיים מסחר, לרגל חג המולד ■ הנפט ממשיך לעמוד במוקד - עליות של מעל ל-1% היום לאחר הקפיצה אתמול

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בעליות. היום הסתיים המסחר ב-20:00 ומחר לא יתקיים מסחר, לרגל חג המולד.

 

מגמה מעורבת נרשמה היום גם בבורסות אירופה. בגרמניה לא מתנהל מסחר לרגל חג המולד, ובורסות רבות ביבשת ננעלו מוקדם מהרגיל. מחזורי מסחר דלילים אפיינו את המסחר בשוקי העולם היום בשל חג המולד.

המשקיעים, מעודדים מעט מהתאוששות מחירי הנפט, יוצאים לחופש חג המולד במחשבות כיצד תשפיע התנודתיות של מחירי הזהב השחור על הכלכלה העולמית, ועד כמה רחוק יילך הפדרל ריזרב בשנה הקרובה עם העלאות הריבית בארה"ב. 

היום נסחר הנפט במגמה חיובית וחוזה WTI עלה ב-1.6% לרמה של 38.1 דולר וחוזה ברנט עולה ב-1.2% ל-37.8 דולר לחבית. אתמול זינקו מחירי הנפט מזנקים בחדות, לאחר פרסום דוח מלאי הנפט בארה"ב. הדוח הצביע על כך שהמלאי בארה"ב ירד ב-5.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, בעוד אנליסטים ציפו דווקא לעלייה של 1.1 מיליון חביות. בסיכום שבועי רשם הנפט עלייה של 9%.

תחום המאקרו דליל היום, ורק התביעות השבועיות לדמי אבטלה התפרסמו. התביעות נמצאות בשפל של כ-15 שנה, כאשר נרשמה בשבוע החולף ירידה של 5,000 במספר האמריקנים שהגישו בקשה לדמי אבטלה - בסך הכל 267 אלף בשיעור עונתי. הצפי היה ל-270 אלף.

 

חברת פפ-בויס (סימול: PBY), המספקת שירותים שונים לבעלי רכבים, הודיעה כי המיליארדר קארל אייקן מוכן לשלם עבור החברה מיליארד דולר.

חברת הביוטק סלג'ן  במוקד לאחר שקיבלה אתמול פסיקה לטובתה בנוגע לפטנט לתרופה לטיפול בסרטן. 

חברת הביומד הישראלית קמהדע  הודיעה אתמול על הצלחה בניסוי שלב 2/3 בחיסון של החברה לכלבת (טיפול מניעתי לכלבת במקרה של חשיפה לנגיף): הניסוי השיג בהצלחה את יעד המחקר העיקרי. 

ביונדווקס  ריכזה עניין על רקע חשש מהתפרצות של שפעת החזירים בישראל.