בבו קובו רכש וילה בארסוף ב-16 מיליון שקל

העסקה בוצעה במסגרת הסדר נושים של האחים אליהו ומשה שושן והאחים גד ודב סלוק, בעלי קבוצת התקשורת פור גרופ ■ הווילה היא בשטח בנוי של כ-460 מ"ר על מגרש של 1,995 מ"ר, ובה בריכה, וממנה תצפית פנורמית לצד מערב ולים

בבו קובו / צילום: עידו איזק
בבו קובו / צילום: עידו איזק

איש העסקים אליעזר (בבו) קובו רכש לאחרונה, במסגרת הסדר הנושים של האחים אליהו (אלי) ומשה שושן והאחים גד ודב סלוק בעלי קבוצת התקשורת פור גרופ, את "נכס הדגל" של האחים שושן - וילה בשווי של 16 מיליון שקל ביישוב ארסוף. ל"גלובס" נודע כי הווילה היא בשטח בנוי של כ-460 מ"ר על מגרש של 1,995 מ"ר, ובה בריכה, וממנה תצפית פנורמית לצד מערב ולים.

מקורות מסרו ל"גלובס" כי מדובר בנכס האחרון ששועבד לנושה, בנק לאומי, במסגרת הסדר הנושים של האחים סלוק. ההחלטה על זהות הרוכש התקבלה כבר בחודש נובמבר השנה, אך רק בימים אלה הושלמה מכירת הנכס כאשר 50% מסכום שולם.

האחים שושן והאחים סלוק הקימו את אחת מקבוצות התקשורת המסקרנות שיצאו מישראל ופעלו בעיקר בשווקים מתעוררים, כגון אפריקה והודו. אלא ששני זוגות האחים הסתבכו כלכלית בדצמבר 2013 ונקלעו לחובות פרטיים של עשרות מיליוני דולרים, בין היתר בשל שינויים רגולטוריים שחלו במדינות שבהן פעלו. בהמשך הציעו האחים הסדר חוב, שהוגש לבית המשפט באמצעות עורכי הדין אופיר צברי והילית אראל-שכטר ממשרד צברי-יובל ושות'. לפי ההצעה הסתכמו חובותיהם כלפי כלל הנושים לסך של 65 מיליון דולר, בין היתר בגין הלוואות משכנתא שלקחו לצורך רכישת נכסים שונים.

הצעת הסדר החוב נדונה תחילה בפני השופטת ורדה אלשיך, ובהמשך הועברה לטיפולו של השופט איתן אורנשטיין.

הסדר הנושים שאושר היה בהיקף של כ-32.5 מיליון דולר, וגילם החזר של לפחות 50% מחובותיהם הפרטיים של שני זוגות האחים לבנקים ולנושים נוספים, בהם מאיר שמיר. למעשה, האחים שושן וסלוק העמידו לטובת הבנקים את כל נכסיהם ואחזקותיהם בארץ ובחו"ל. במסגרת ההסדר מכרו האחים עד כה נכסים פרטיים, לרבות בתי מגורים יוקרתיים בשכונת צהלה, בארסוף, ברמת אביב וביישוב כרמי יוסף. זאת, לצורך החזר חובות לבנקים הפועלים, לאומי, מזרחי-טפחות, דיסקונט ואוצר החייל, לקרן מוסטנג מזנין ולנושים נוספים.

קודם לאישור בית המשפט עבר ההסדר את אישור אסיפת הנושים של החייבים. הנאמן להסדר הנושים שמונה בתיק, עו"ד אביחי ורדי, צוטט כמי שמרוצה מההסכם. כונס הנכסים שמונה לנכסים ששועבדו לבנק לאומי הוא עו"ד בניהו לאבל. בסה"כ שועבדו ללאומי ארבעה נכסים: שני נכסי פנטהאוז שנמצאים ברחוב אחדות העבודה בגבעתיים שנמכרו כל אחד מהם בסכום של כ-5 מיליון שקל וכן, נכס נוסף באילת של משה שושן, שנמכר בכ-4 מיליון שקל.

הנכס שנמכר לקובו, בן זוגה של הדוגמנית מירי בוהדנה, הוא למעשה נכס הנדל"ן המשמעותי ביותר והאחרון מבין נכסיהם של החייבים שמומש בישראל. אחזקות בחברות של האחים שושן וסלוק בחו"ל אמורות להיות ממומשות במסגרת ההסדר הכולל במהלך השנה הקרובה.