לנובו משיקה בישראל סמארטפון עם מסך ענק ב-1,400 שקל

הפאבלט PHAB Plus כולל מסך בגודל 6.8 אינץ' ■ השיקה גם את דגם ה-PHAB עם מסך בגודל 7 אינץ' במחיר של 900 שקל

לנובו / צילום: יח``צ
לנובו / צילום: יח``צ

חברת לנובו תחל למכור בחודש ינואר את הפאבלטים (הכלאה של סמארטפונים וטאבלטים) שלה בארץ באופן רשמי. ענקית הטכנולוגיה הסינית פעילה בתחום הסלולר עם שתי זרועות: הראשונה היא לנובו והשנייה היא מוטורולה. לנובו תשיק שני פאבלטים: PHAB Plus במחיר 1,400 שקל ו-PHAB במחיר 900 שקל.

נדיר לראות שלנובו משיקה סמארטפונים תחת שני המותגים שלה באותו שוק. הסיבה שלנובו משיקה את הפאבלטים בישראל, היא השיוך שלהם לחטיבת הטאבלטים, מה שמאפשר ליבואני הלפטופים והטאבלטים של החברה, לייבא גם את שני דגמי ה-PHAB.

דגם ה-PHAB Plus הוכרז בחודש ספטמבר האחרון והוא כולל מסך ענקי בגודל 6.8 אינץ' המקביל כבר למיני טאבלט. המסך מגיע ברזולוציית Full HD. הפאבלט לא קל בכלל - 229 גרם אבל העובי שלו סביר - 7.6 מ"מ.

המכשיר כולל שני מעבדי ארבע ליבות במהירות 1.5 ו-1 ג'יגה הרץ מסוג סנפגרגון 615 של קוואלקום, מדובר במעבד ברמה הבינונית ולא מסדרת המעבדים החזקה יותר של החברה. זיכרון העבודה הוא 2 ג'יגה ונפח האחסון הפנימי - 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה).

כרטיס הזיכרון יושב על מיקומו של הסים הנוסף. הפאבלט כולל תמיכה ברשתות הסלולר מדור 4. המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל והמצלמה הקדמית לצילומי סלפי בעלת חיישן 5 מגה פיקסל. הסוללה בקיבולת גבוהה של 3500 מיליאמפר/שעה.

לדברי לנובו, ה-PHAB Plus, מתאים למשתמש ימני או שמאלי והוא תוכנן לשימוש ביד אחת עם אחיזה נוחה. משתמשים יכולים לבצע לחיצה כפולה בכדי להדליק את המסך, לבצע לחיצה ארוכה בכל מקום על המסך לצילום תמונה, לנענע את המכשיר לנעילה, ליצור מקלדת ליד אחת שמתכווצת בהתאמה למצב היד, ולענות לשיחות באמצעות סדרה של פקודות קוליות.

לנובו / צילום: יח``צ
 לנובו / צילום: יח``צ

דגם ה-PHAB כולל מסך בגודל 7 אינץ' ברזולוציית HD, משקל של 250 גרם ועובי של 8.8 מ"מ. המעבד הוא בעל ארבע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 410 עם 1 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). המצלמה האחורית בעלת חיישן 13 מגה פיקסל, כאשר הקדמית עם 5 מגה פיקסל. הסוללה מגיעה בקיבולת של 4250 מיליאמפר/שעה.