פיתוח ישראלי: קומיגו היא הדור הבא של החוויה הטלוויזיונית?

חברת הסטארט-אפ הישראלית מעשירה את התוכן, עושה פרסונליזציה, הופכת את השידורים למועשרים ועדכניים יותר

הרקע: לפני 5 שנים, בשיא מהפכת הסמארטפונים והטאבלטים, תהה מוטי לנציצקי מדוע הדבר עדיין לא קורה באותה עוצמה בטלוויזיה. "רצינו לייצר חוויה שמשלבת בין תוכן פרמיום למידע שמגיע מהאינטרנט הפתוח", מספר לנציצקי, "למשל, פרודיות, סרטי יוטיוב ווימאו, חיבור לרשתות חברתיות וכל מה שמתרחש סביב התוכן בזמן אמת. ב-2011 התחלנו לחשוב על המוצר".

כשלנציצקי אומר "התחלנו", הוא מדבר על קבוצה מנוסה של 8 יוצאי חברת מודו (modu), ודב מורן בראשם. "הרעיון לקומיגו היה משולב ביני לבין דב, וכך קפצנו לעולם הטלוויזיה. במודו היו אנשים טובים מאוד. היינו קבוצה איכותית שרצתה להמשיך לעבוד יחד, ואחרי שפיתחנו את הרעיון, יצאנו לדרך ב-2013".

השוק: לנציצקי: "לא ידוע לי על מתחרים גדולים. היום יש לנו 9 לקוחות בעולם. אנחנו עדיין לא פעילים בארץ. זה פשוט עניין של בגרות החברה, זה תהליך ארוך וזה בהחלט אחד השלבים הבאים".

- איך אתם מגשרים על פערי השפה?

"זה כבר חלק מהטכנולוגיה והמנוע שלנו יודע לעשות את זה כחלק מהלוקליזציה".

המוצר: קומיגו נמצאת בתפר שבין האינטרנט, הטלוויזיה וחווית המשתמש, ומציעה פתרונות שיהוו את הדור הבא של החוויה הטלוויזיונית. היא מעשירה את התוכן, עושה פרסונליזציה, הופכת את השידורים למועשרים ועדכניים יותר. לנציצקי: "אנחנו בעצם מעניקים לספקיות את הטכנולוגיה לעשות את זה. הצרכן מקבל ממיר. אם השירות היה פועל בישראל, היית מקבלת במקום הממיר של הוט או yes את הממיר שלנו. מבחינה פרקטית זה אומר שאם למשל את צופה בסיינפלד, יכולת במהלך השידור לקבל חומר רקע על הדמויות. במשחקי כדורגל למשל, אנחנו מציעים נתונים על השחקנים, עדכונים טריים, הכול במרחק שני קליקים".

- ומה המודל העסקי?

"יש תשלום עבור תוכנה ועבור חומרה, אם אנחנו אלה שמספקים אותה, ויש תשלום מתחדש פר משתמש על כל התוכן. בנוסף, יש לנו קונספט ייחודי של WatchAppTM Applications - אפליקציה עוקבת הרלוונטית ספציפית אלי כצופה. כך למשל, אפשר לשלוח הזמנת צפייה לחברים ובתמורה לקבל סרט חינם. במקרה אחר, נניח שהבת שלי צופה בפרוזן, אני יכול לרכוש לה במהלך הסרט מרצ'נדייז המבוססים על הסרט".

שלב בפעילות: "אנחנו מתרחבים גם מבחינת מספר הלקוחות וגם מבחינת פיתוח הדור הבא של המוצר. גייסנו לאחרונה כ-20 עובדים ואנחנו ממשיכים ומגייסים בצורה משמעותית. נכון להיום החברה מונה כ-50 עובדים, ולאחרונה פתחנו אתר באוקראינה".

- מתי אתם שואפים לשלב את המוצר בישראל?

"אנחנו מדברים ברמה זו או אחרת עם כל הגופים בארץ, ונעשה את זה כשתיווצר ההזדמנות המתאימה".

גיוסי הון: "דב מורן השקיע בקומיגו כ-12 מיליון דולר. נכון לעכשיו, הכסף שנכנס משמש להגדלת הפעילות".