המלצות ההשקעה החמות של תמיר פישמן לשנת 2016

בבית ההשקעות ממליצים להגדיל חשיפה למגזר הנפט: "2015 סימנה את הסוף של 'עידן עקום', בו החלטות השקעה פשוטות עשו תשואה גבוהה" ■ ממליצים גם להגדיל משמעותית את החשיפה לשוקי המניות של אירופה, הודו ויפן

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

בבית ההשקעות תמיר פישמן פרסמו היום תחזיות לקראת 2016 ובהן המלצה להגדלת החשיפה "לנפט ומניות של חברות העוסקות בנפט, וזאת לאור הערכתנו כי מחיר הנפט צפוי להתחזק בשנה הבאה (50-60 דולר לחבית)". עוד בתחום הסחורות, ההמלצה בתמיר פישמן היא "על חשיפה למתכות כגון ניקל ונחושת, ובכלל גם על סל הסחורות כולו".

אלדד תמיר, נשיא ומנכ"ל בית ההשקעות תמיר פישמן, אמר כי "שנת 2015 סימנה את הסוף של 'עידן עקום', בו החלטות השקעה פשוטות עשו תשואה גבוהה. אנו בתחילת מהפכה ענקית בעולם ההשקעות הגלובלי. לאור חזרה של השווקים למצב נורמלי, ניהול ההשקעות משנה עידן".

הזדמנות במזרח אירופה

לגבי השוק המנייתי, המלצת תמיר פישמן היא על "הגדלה משמעותית של אירופה, הודו ויפן. בתוך אירופה יש להגדיל חשיפה בצרפת, איטליה, ספרד, וגם להיכנס לראשונה למזרח אירופה ולהגדיל חשיפה למספר מדדים וביניהם ה-MSCI EE (מזרח אירופה - א.ל). בנוסף, המלצתנו היא חשיפה סלקטיבית של מדינות בשווקים המתפתחים, ובשווקים המתעוררים אנו ממליצים על חשיפה מוגדלת להודו, טאיוואן ודרום קוריאה". לגבי השוק המקומי, בתמיר פישמן ממליצים "להגדיל חשיפה לסקטור הבנקים, נדל"ן יזמי ולמניות דיבידנד", ולעומת זאת "ממליצים להקטין חשיפה למניות נדל"ן מניב".

שלוש המניות המקומיות אותם מציינים בתמיר פישמן הן אלביט מערכות, ביג ובנק הפועלים. לגבי אלביט, חברת המערכות הצבאיות, מציינים בבית ההשקעות כי "תקציבי הביטחון בעולם שאחרי יציאת ארה"ב מעיראק אמנם נמצאים במגמת ירידה, אולם אלביט תמיד ידעה למצב את עצמה בנישה הצומחת של השוק הביטחוני, בפרויקטים של השבחת מערכות נשק קיימות. כך היא מצליחה להציג גידול עקבי ומתמשך בצבר ההזמנות וכפועל יוצא גם ברווחים".

בעניינה של חברת הנדל"ן המניב ביג, בשליטת האחים נפתלי, סבורים בתמיר פישמן כי היא נסחרת בתימחור נוח וכן כי "החברה צפויה ליהנות מניצול זכויות וייזום על קרקעות שבבעלותה, מפתיחת מרכזים חדשים וממחזור לחוב בריבית נמוכה, כאשר גורמים אלו צפויים לתרום לגידול ב-FFO העתידי".

אפקט האייפון 7

לגבי בנק הפועלים, בתמיר פישמן מעריכים כי "התשואה הדו-ספרתית על ההון אותה הבנק מציג באופן עקבי למול מכפיל הון של 0.8 בלבד, מבליטה את אטרקטיביות ההשקעה בבנק, ומוסיפים כי הבנק מצליח להראות שיפור בתוצאותיו הבאות לידי ביטוי בהפרשות נמוכות לחובות מסופקים, שיפור ביחס הלימות ההון הראשוני אשר עמד על 9.5% וצמיחה בתיק האשראי. בנוסף, נראה כי מהלכי הייעול שבהן נקט הבנק מניבים פירות ותורמים לשיפור יחס היעילות התפעולית".

בחלוקה לסקטורים, בשוק האמריקאי ההמלצה היא "להגדיל חשיפה למדד הצריכה הבסיסית, למניות נפט, פיננסים וטכנולוגיה ולמניות ערך", ומנגד ממליצים שם "להקטין חשיפה למדד צריכה מחזורית, תעשיות ונדל"ן".

בין המניות בהן מזהים פוטנציאל בשוק האמריקאי, מזכירים בתמיר פישמן את אפל ומסבירים כי "אנו ממליצים על מנייה זו, בעיקר בשל שני גורמים עיקריים: הצמיחה באסיה ובשווקים הבינלאומיים אשר צפויה להמשיך ולתרום לצמיחה ברווחים וההשקה הצפויה של אייפון 7 בסתיו 2016 שאמור לפעול כזרז להכנסות".

עוד מציינים שם את מניית אתר התיירות TripAdvisor: "החברה נמצאת במיצוב אסטרטגי מצוין להפוך את השימוש בה מבחינת חווית המשתמש ל'דמוי אמזון'. לאתר מעל 350 מיליון משתמשים ייחודיים ומעל 3 מיליארד שנתי. בסקטור תיירות האונליין החברה נמצאת במיקום האסטרטגי הטוב ביותר לשנים הקרובות".

עוד הם מזכירים את מניית חברת התרופות פייזר ומציינים מספר גורמים התומכים במחיר המניה: "מספר רב של תרופות ייחודיות הצפויות להמשיך ולתרום לגידול בהכנסות וברווח, גיוון גיאוגרפי וסינרגיה בין מוצרי החברה ועסקת הרכישה של אלרגן המספקת סינרגיה נוספת וצפויה להקטין את שיעור המס לחברה".

עוד התייחסו בתמיר פישמן לשוק המטבעות וציינו כי "המלצתנו היא חשיפה דולרית גבוהה, להימנע מהיורו וכמו כן להימנע מהמטבע הסיני. בנוסף, אנו ממליצים על הגדלת החשיפה למטבעות הבאים: יפן, מקסיקו ורוסיה".

בעניין שוק החוב, בתמיר פישמן סבורים כי "חייבים השנה להשקיע באיגרות חוב בינוניות הנושאות תשואה גבוהה לפדיון. מבחינת הפוזיציה המקומית, אנו ממליצים להקטין מח"מ ולהגדיל חשיפה לאפיק הצמוד. בחו"ל אנו ממליצים על אג"ח נקובות בדולר במח"מ הבינוני בחשיפת יתר ל-HY (אג"ח בסיכון גבוה)".

בתמיר פישמן מזכירים חמש סדרות אג"ח קונצרניות בשוק המקומי בהן הם מזהים פוטנציאל, מרביתן בתחום הנדל"ן המניב, הכוללות את אשטרום נכסים, גזית גלוב, נכסים ובנין, וכן חברת הזיקוק בזן ואינטרנט זהב, המחזיקה בשרשור בבזק.

לגבי זו האחרונה כותבים בתמיר פישמן כי "המקורות לפירעון החוב של החברה מתבססים על המזומן שבידיה וכן על דיבידנדים מהחברה הבת בי קומיוניקיישנס, כאשר החוב הפיננסי נטו של החברה עומד על 816 מיליון שקל. מהלכי המימון שביצעה החברה (החלפת חוב קצר בארוך), יתרות מזומן של 316 מיליון שקל והדיבידנדים הצפויים מבי קומיוניקיישנס, צפויים להערכתנו להספיק לה לתשלום חובותיה בשנים הקרובות".

ההמלצות של תמיר פישמן
 ההמלצות של תמיר פישמן