כחלון האריך את כהונת עדיאל שמרון ברמ"י ב-3 חודשים

ההארכה נעשתה באישור מיוחד של היועץ המשפטי ונציב שירות המדינה שביעות רצון במטה הדיור משיווקי קרקע למגורים ב-2015 - כ-40 אלף יח"ד

משה כחלון / צילום: אוריה תדמור
משה כחלון / צילום: אוריה תדמור

שר האוצר משה כחלון חתם היום (ג') על הארכת מינויו של עדיאל שמרון כממלא מקום מנהל רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ב-3 חודשים נוספים, לאור היתר מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ושל נציב שירות המדינה משה דיין. עד כה לא הוקמה ועדת איתור להמליץ על מנהל קבוע לרמ"י.

עו"ד שמרון מונה לתפקיד לפני 6 חודשים כממלא מקום מנהל רמ"י לתקופה של 3 חודשים, ולפני 3 חודשים הוארך המינוי הזמני בתקופה נוספת של 3 חודשים, שהסתיימה אתמול. זאת, בעקבות הפסקת עבודתו של המנהל הקודם בנצי ליברמן בתחילת השנה, שנומקה ברובה באישורי מחלה. נגד ליברמן התנהלה חקירת המשטרה שבסיומה הומלץ להעמידו לדין על פעולות בניגוד עניינים והפרת אמונים, המלצה שהומרה לפי החלטת הפרקליטות לפני שבועות אחדים בתובענה שהוגשה נגד ליברמן בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. ליברמן לא הודיע על התפטרות ולא פוטר.

החוק אינו מתייחס למקרה חריג כמו זה שנוצר בהנהלת רמ"י, שבו אין מנהל קבוע לארגון במשך תקופה ארוכה כל כך. בחירת מנכ"ל לרמ"י על פי המלצת ועדת איתור הוא נוהג שבוצע במינוי שני המנכ"לים הקודמים, ירון ביבי ז"ל וליברמן, אולם לא מדובר בחובה חוקית שחלה על השר הממונה.

ל"גלובס" נודע, כי השיקול של כחלון באי הקמת ועדת איתור הוא להימנע מסיבוך משפטי על רקע מעין "איום" של ליברמן, לפיו אם יצא זכאי בתובענה המשמעתית, ולאור העובדה שלא הודיע על התפטרות ולא פוטר, הוא רשאי לחזור לתפקיד מנהל רמ"י. כחלון ומטה הדיור מצפים שליברמן יודיע על התפטרות פורמלית מהתפקיד כדי למנות מנהל קבוע לתפקיד, והמועמד המועדף עליהם הוא שמרון.

פועלים בכל המסלולים

בסביבתו של כחלון מביעים שביעות רצון משיווקי הקרקע למגורים של רמ"י בשנת 2015, שיסתכמו לדעתם, כולל מכרזים שיפורסמו בימים הקרובים, בקרוב ל-40 אלף יח"ד בכל המסלולים: שיווקים רגילים של מכרזי קרקע למרבה במחיר מתקופת הממשלה הקודמת, פרויקטים של מחיר למשתכן במתווה החדש של כחלון, ושיווקי קרקע בפטור ממכרז. יעד הממשלה לשנה זו הוא שיווק קרקע בהיקף 45 אלף יח"ד, אולם לדעת כחלון בהתחשב בכך שמדובר בשנה של בחירות, חילופי שרים, שינוי מבני בתחום הבנייה (ארגז הכלים) ותקופה של ואקום ניהולי בצמרת רמ"י, מדובר בנתון שיווק קרקע חיובי.