הנפט ממשיך להכביד על וול סטריט: המדדים ננעלו בירידות

הנפט ירד עד 17% בדצמבר וצנח עד 35% מתחילת השנה ■ נתון המלאי בארה"ב הצביע על תוספת של 2.6 מיליון חביות נפט השבוע ■ לגארד: הצמיחה הגלובלית ב-2016 תהיה מאכזבת ולא יציבה ■ נתון מכירות הבתים שבתהליך אכזב

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בירידות שערים, על רקע המשך ירידה במחירי הנפט, שירדו בשיעור של 3.4%, בין היתר בשל דוח המלאים שפורסם היום. גם באירופה נרשמו היום ירידות שערים ובאסיה נרשמה הבוקר מגמה מעורבת.

היום ומחר הם שני ימי המסחר האחרונים לשנת 2015, כשביום שישי לא יתקיים מסחר בארה"ב לרגל חגיגות השנה האזרחית החדשה. נכון לסגירה אתמול, מדד S&P500 רושם תשואה חיובית של 1% מתחילת 2015, הדאו ג'ונס בתשואה שלילית של 0.6%- והנאסד"ק זינק 7.9% מתחילת השנה.

הנפט ירד היום בבורסות הסחורות והוא בדרך לצניחה חדה בכל חודש בדצמבר ובשנת 2015 כולה. היום פורסם נתון המלאי השבועי בארה"ב, לפיו נוספו למלאי השבוע 2.6 מיליון חביות נפט. חבית נפט מסוג WTI ירדה 3.4% ל-36.6 דולר, ומחיר חבית נפט מסוג ברנט יורד ב-3.2% ל-36.6 דולר. בדצמבר המחירים צנחו עד 17% ומתחילת השנה מחירי הנפט נפלו עד 35%. 

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כריסטין לגארד אמרה היום, כי הצמיחה הגלובלית ב-2016 תהיה מאכזבת ולא יציבה. 

סיטי: כל עלייה בנפט לא תחזיק הרבה זמן

בשל צניחת הנפט: סעודיה משיקה תוכנית קיצוצים כלכלית 

ומה ב-2016? מקווים שהגרוע מכל כבר עבר

 

בזירת המאקרו פורסמו היום מכירות הבתים שבתהליך, אשר ירדו בחודש נובמבר בשיעור של 0.9%, לעומת הצפי לעלייה של 1%, לאחר עלייה של 0.2% בחודש הקודם.

בגזרת המניות, חברת אפל  הגיע לפשרה עם רשויות המס באיטליה לפיה תשלם 348 מיליון דולר כדי לסיים את החקירה בעניינה על תשלומי מס תאגידיים.

אמזון   וגוגל   (אלפבית) המשיכו לעמוד במוקד לאחר שאתמול הגיעו לשיאים חדשים.

KaloBios (סימול KBIO), שבה מחזיק מרטין שקרלי השנוי במחלוקת שנעצר בחשד להונאת ני"ע, הגישה בקשה לפשיטת רגל.