הטיפ היומי: המניה שעוררה חששות ויצרה נקודת כניסה טובה

יוגב שוורץ, מנהל השקעות קרנות נאמנות תמיר פישמן, ממליץ לקנות את אלקטרוניק ארטס בוול סטריט

חברת Electronic Arts / צילום: בלומברג
חברת Electronic Arts / צילום: בלומברג

חברת אלקטרוניק ארטס  נסחרת בנאסד"ק בשווי 21.7 מיליארד דולר. החברה מפתחת, משווקת ומפיצה משחקים ותוכן אלקטרוני לקונסולות, סמאטרפונים וטאבלטים. בקרב יצרניות המשחקים, בשנים האחרונות מתחזקת מגמת המעבר להכנסות ממדיה דיגיטלית. כיום כ-50% מהכנסות החברה הן דיגיטליות - כלומר, תוכן שאותו רוכשים ומורידים המשתמשים באמצעות האינטרנט. מגמה זו יוצרת גידול בהכנסות, קהל משתמשים קבוע עם זרם הכנסות קבוע והפחתה בהוצאות המכירה והשיווק.

נוסף על כך, אלקטרוניק ארטס עברה מספר שינויים שהגדילו את יתרונה בתעשייה ושיפרו את רווחיותה. ראשית, בשונה מהעבר, שבו בחרה החברה להתמקד במספר מצומצם של "משחקי להיטים", היא פועלת היום רק בתחומים רווחיים מאוד, תוך שימור זיכיונות "עוגן", כגון "מלחמת הכוכבים" של דיסני. עוגנים אלו מקטינים את סיכוני המו"פ ונותנים לחברה חשיפה וסינרגיה לפלטפורמות וז'אנרים חדשים.

שנית, אלקטרוניק ארטס ממוקדת בחוויית משתמש טובה יותר, ובשילוב הכנסות דיגיטליות מצליחה לשמר יחסים ארוכי-טווח עם מגוון משתמשים, דבר המגדיל את ההכנסות והרווחיות בטווח הארוך.לבסוף, לחברה יש מודלים עסקיים חדשים, כגון שירותי אונליין, תוכן דיגיטלי נוסף בתשלום ומשחקים בסלולר, שמכניסים משתמשים חדשים לעולם הגיימינג.

לאחרונה השיקה החברה את המשחק האחרון בסדרת המשחקים של "מלחמת הכוכבים" במקביל ליציאה לאקרנים של הסרט החדש בסדרה. אלקטרוניק ארטס אף דיווחה שההשקה הדיגיטלית הייתה הגדולה בתולדות החברה. תחזית המכירות המוקדמות למשחק היו כ-10-12 מיליון יחידות והתחזיות העדכניות עומדות על כ-15 מיליון יחידות למשחק, דבר שיתרום לצמיחה של כ-13% בהכנסות. בתוכנית העבודה ל-2016 קיימים עוד משחקים חזקים שצפויים להערכתנו להגדיל את המכירות.

החברה נסחרת במכפיל 21 על הרווחים החזויים לשנה קדימה - להערכתנו, תמחור שאינו יקר ביחס לחברות בתעשייה.

אלקטרוניק ארטס הציגה בשנים האחרונות צמיחה ממוצעת של כ-10% ברווח והתחזיות הן לצמיחה עתידית של כ-15%.

להערכתנו, חששות שלא במקומם בנוגע להחלפת קונסולת המשחקים עלולים ליצור לחץ על המניה, אך יוצרים נקודת כניסה נוחה לחשיפה לחברה.

* הכותב הוא יוגב שוורץ, מנהל השקעות קרנות נאמנות תמיר פישמן

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם