סיכום שנה במט"ח: האירו נפל בכ-10%, הדולר עלה ב-0.3%

היום עלה הדולר ב-0.15% והאירו ירד ב-0.24% ■ FXCM ישראל: המשך ירידת מחיר הנפט לרמות שפל חדשות עשוי להכביד מאוד על הבורסות בעולם, ולהשפיע גם על המגמות בשוק המט"ח

אירו, דולר  מט"ח / צילום: רויטרס
אירו, דולר מט"ח / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ה') בשוק המט"ח המקומי, ביום המסחר האחרון של 2015, כשהדולר עלה בשיעור של 0.15% מול השקל ושערו היציג ננעל על 3.902 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.24% ל-4.246 שקלים.

בסיכום שנתי, הדולר עלה ב-0.33% בשנת 2015, לאחר שזינק ב-2014 ב-12%. האירו, מאידך, נפל ב-10.1% השנה, בהמשך לתשואה שלילית גם ב-2014.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום כי "ביום המסחר האחרון של השנה, הדולר-שקל ממשיך לנסות לפרוץ את רמת המפתח של 3.9 שקלים. הצמד מסיים את השנה במומנטום חיובי, וזאת על רקע כוחו של הדולר בעולם ועל רקע הכותרות מהחלטת בנק ישראל בתחילת השבוע. בשבוע הבא, עם תחילתה של שנת 2016 וחזרתם לשווקים העולמיים של הפעילים המרכזיים, נוכל לאמוד טוב יותר את המגמה של הדולר, בעולם ובזירת המט"ח המקומית.

"דווקא הנושא המרכזי שילווה את שוקי המט"ח, והשוק הפיננסי בכלל, בפתיחת השנה לא יהיה הצפי להעלות ריבית של הפד, כי אם דווקא המשך צניחת מחירי הנפט. המשך ירידת מחיר הנפט לרמות שפל חדשות עשוי להכביד מאוד על הבורסות בעולם, ולהשפיע גם על המגמות בשוק המט"ח, בעיקר על מטבעות הסחורות כגון הדולרים של אוסטרליה, קנדה וניו זילנד והקרונה הנורבגית".

ברמה הטכנית, מעריכים ב-FXCM ישראל כי רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.9-3.92 שקלים. "פריצה מעל רמה זו, שהגבילה את הדולר-שקל בחודשים האחרונים, צפויה להעניק דחיפה משמעותית לצמד כלפי מעלה, כאשר היעד המרכזי הראשון עבור מגמת עלייה תהיה כמובן רמת 4 שקלים", נכתב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]