תיערך ביקורת עומק על כל יועצי משרד התקשורת

מבקר הפנים של המשרד דרש מכל האגפים נתונים על המכרזים והיועצים בשנים האחרונות

מבקר הפנים של משרד התקשורת עורך ביקורת עמוקה בקרב כל אגפי המשרד בדבר התקשרויות עם יועצים חיצוניים. המבקר דרש מכל האגפים להעביר אליו נתונים מפורטים על המכרזים לבחירת היועצים, מתי נבחרו, עלותם, מה היו תוצאות עבודתם ועוד. הבדיקה של המבקר מעוררת עניין רב במשרד, שכן חלק מהיועצים שנשכרו ייצרו תוצאות שלעתים היה נדמה שהוזמנו מראש.

במשרד התקשורת הועסקו יועצים שונים לאחר שזכו במכרזים ואשר תפקידם היה להשלים את עבודת הצוות המקצועי במקומות מסויימים. כך למשל נשכרו עורכי דין לטובת מכרזים שונים שנערכו בין המפעילים כמו מכרזים בין מפעילים על תדרים, נשכרו יועצים לאגף הכלכלה במטרה לקדם את הרפורמה בשוק הקווי, נשכרו יועצים לשינוי ארגוני ועוד.

חלק מהיועצים שנשכרים מכינים עבודה בנושא מסוים וממשיכים בנושא אחר בעקבות חילופי שלטון. כך למשל רותם אסטרטגיה נשכרה בתקופתו של המנכ"ל הקודם אבי ברגר לטובת שינוי ארגוני, הכינה עבודה בנושא אבל בעקבות עזיבתו היא המשיכה לעבוד עם המנכ"ל החדש שלמה פילבר על עבודת אסטרטגיה למשרד לשנים הבאות.

בקרב בכירים במשרד שוררת תחושה שהביקורת מוזמנת כדי לבקר את מחדלי השלטון הקודם, ואולם צריך לזכור שאין זה כך ומבקר הפנים עורך את בדיקותיו בצורה עצמאית והוא לא מונחה על ידי המנכ"ל.

ממשרד התקשורת אישרו שהמבקר בודק את הנושא.