פריון העלתה את תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי ב-23%

את 2015 צפויה פריון לסיים בצניחה של יותר מ-40% במכירות על רקע קשייה בשוק המסורתי שלה - החיפוש באינטרנט ■ החברה מצפה לרשום EBITDA מתואם רבעוני של 9.5-10.5 מיליון דולר

ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר
ג'וזף מנדלבאום / צילום: איל יצהר

הרבעון הרביעי ושנת 2015 מסתיימים היום, וחברת המדיה והאינטרנט פריון מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות שלה לרבעון ולשנה, בעקבות התוספת של רכישת Undertone. פריון  עוסקת בפיתוח תוכנות ושירותים שמטרתם לסייע בהפצה ובמוניטיזציה למפתחי תוכנות ואפליקציות. לפני מספר שבועות היא הודיעה על רכישת אנדרטון האמריקאית, שמספקת פתרונות פרסום דיגיטלי, בעסקה של 180 מיליון דולר.

אנדרטון התחילה לתרום לתוצאות הפיננסיות של פריון בחודש האחרון של השנה, וכתוצאה מכך התחזיות עודכנו. פריון מצפה כעת לסיים את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 64-66 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת (ללא אנדרטון) ל-52-54 מיליון דולר. החברה מצפה לרשום EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) רבעוני של 9.5-10.5 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-6-7 מיליון דולר. פריון לא מעדכנת מה יהיה הרווח הנקי, אך בתחזית הקודמת דובר על רווח רבעוני Non-GAAP של 4-5 מיליון דולר.

לפי התחזית המעודכנת, שנת 2015 תסתיים עם הכנסות של 217-219 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם בסך 52-53 מיליון דולר. מדובר, כצפוי, על ירידה ביחס לשנת 2014 שבה נרשמו הכנסות של כ-389 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 126 מיליון דולר. הירידה מגיעה על רקע קשייה של פריון בשוק ה"מסורתי" שלה - החיפוש באינטרנט. ברבעונים האחרונים פריון משקיעה מאמצים בהרחבת וגיוון פעילותה על מנת להפחית את התלות שלה בשוק החיפוש, ורכישת אנדרטון היא חלק מהמהלך.

"זוהי דרך נהדרת לסיים את השנה, עם המשך הטרנספורמציה שלנו לכיוון של מובילות שוק באספקת פתרונות פרסום איכותיים למותגים ומפרסמים", אמר מנכ"ל פריון, ג'וזף מנדלבאום.

פריון נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא 263 מיליון דולר. מנייתה עלתה היום במהלך המסחר בת"א ב-3.8% ובטרום מסחר בנאסד"ק היא עלתה ב-3.5%. עם זאת, מתחילת השנה תשואת המניה שלילית, עם ירידה של כ-16%.

התחזית של פריון
 התחזית של פריון