חופשה ב-8 מיליון דולר: ה"חור" שבו משפחת אובמה נופשת

כבכל שנה, גם בחג המולד הזה בחרה משפחת אובמה להעביר את תקופת החגים באחוזת פאר מפנקת במיוחד בהוואי: הצצה מבפנים לאתר הנופש עוצר הנשימה שזכה לכינוי "הבית הלבן הנוסף"

הצימר של משפחת אובמה בהוואי, הבית הלבן, חופש / צילום: וידאו
הצימר של משפחת אובמה בהוואי, הבית הלבן, חופש / צילום: וידאו

כבר 8 שנים שנשיא ארה"ב ברק אובמה ומשפחתו מעבירים את חופשת חג המולד בהוואי. בשנים האחרונות, כמו גם השנה, המשפחה הנשיאותית בחרה לשהות במשך שבועיים באותו המקום - אחוזה בהשראה אסייתית המתפרסת על 650 מ"ר וכוללת 5 חדרי שינה, שישה חדרי אמבטיה, מטבח שף, בריכת נוי ושלל פינוקים כמו ספא, בריכת שחייה וסאונה.

האחוזה, השייכת לחברת Oahu Luxury Homes, ממוקמת ב-Kailua וצופה על איי מולוקה (Moluka). על-פי "הטלגרף", הנכס, שזכה כבר לכינוי "הבית הלבן הנוסף", מושכר בכ-3,500 דולר ללילה, בעוד שבתקופת החגים הוא מושכר במחיר של בין 5,000 ל-10,000 דולר ללילה.

על-פי ההערכות, משפחת אובמה שילמה על החופשה בת השבועיים כ-56 אלף דולר מכיסה הפרטי. אם מוסיפים לזה את הוצאות האבטחה ואת שעות הטיסה של אייר פורס 1, ההוצאות שנגבות מהמדינה מגיעות ל-8 מיליון דולר. דוח שפורסם לאחרונה בארה"ב קובע כי אזרחי ארה"ב הוציאו סכום כולל של 74 מיליון דולר על החופשות של משפחת אובמה מאז כניסתם לבית הלבן בינואר 2009.