לאומי פרטנרס: רווח של כ-100 מיליון שקל מעסקת כביש 6

לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי, סיכמה ביום חמישי האחרון את העסקה למכירת מלוא החזקותיה בכביש 6, לחמישה גופים מוסדיים ופרטיים ■ התמורה ששולמה ללאומי פרטנרס מסתכמת בכ-350 מיליון שקל

כביש 6 צפונה / צילום: איל פישר
כביש 6 צפונה / צילום: איל פישר

לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי, השלימה את העסקה למכירת מלוא החזקותיה - כ- 9.6% - בכביש 6, לחמישה גופים מוסדיים ופרטיים.

התמורה ששולמה ללאומי פרטנרס מסתכמת בכ-350 מיליון שקל, כאשר בהתקיים תנאים מסוימים צפויה החברה לקבל תמורה נוספת בסך של כ-4.3 מיליון שקל, כך שהעסקה עשויה להסתכם לסך של כ-354 מיליון שקל. מחיר העסקה משקף לכביש 6 שווי של כ-3.7 מיליארד שקל.

הרווח בגין העסקה, לפני השפעת המס, צפוי להסתכם בכ-100 מיליון שקל, ויירשם בדוחות הרבעון האחרון של 2015.

לאומי פרטנרס השקיעה בכביש 6 לראשונה בדצמבר 2010 סכום של כ-128 מיליון שקלים במסגרת רכישת אחזקות אפריקה ישראל וחברת צ'יק הקנדית ע"י קרן תשתיות ישראל (תש"י), והשקיעה סכום נוסף של כ- 144 מיליון שקל ביולי 2013 במסגרת רכישת החזקותיה של שיכון ובינוי בפרויקט. סך ההשקעה הייתה כ-272 מיליון שקל. במהלך השנים הניבה ההשקעה תזרים של כ-62 מיליון שקל, ובתוספת הרווח החד פעמי שיירשם עם סגירת העסקה הנוכחית, יגיע לרווח כולל, לפני מס, של כ-162 מיליון שקל.

מטעם לאומי פרטנרס הובילו את העסקה הסמנכ"ל ומנהל ההשקעות הראשי, סער אבנרי , המשנה למנכ"ל והיועצת המשפטית של החברה, עו"ד מיכל רבינוביץ' , סמנכ"לית הכספים, רו"ח לילך כץ ומנהל ההשקעות אלעד דוברובסקי .