בנו של מייקל ג'ורדן מנסה לשחזר את הצלחת אביו

מרקוס ג'ורדן, יורשו של האיש שזכה שש פעמים באליפות NBA, מתכנן לפתוח בוטיק קמעונאי בשם "חדר הפרסים" (Trophy Room) באביב 2016

מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס
מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס

בנו של מייקל ג'ורדן מקווה למנף את עוצמת המותג האגדי של אביו כדי ליצור מורשת נצחית משלו. מרקוס ג'ורדן, יורשו של האיש שזכה שש פעמים באליפות NBA, מתכנן לפתוח בוטיק קמעונאי בשם "חדר הפרסים" (Trophy Room) באביב 2016.

מיקום החנות עדיין לא נקבע. "ביליתי את כל חיי בסביבת המותג ג'ורדן", אמר ג'ורדן הבן בראיון ל-CNBC. "האופן שבו התרבות משתנה יוצר הזדמנות גדולה". הוא התייחס לצמיחה האדירה של המותג מאז פרש אביו לפני עשר שנים. ב-2014 גרף המותג קרוב ל-3 מיליארד דולר במכירות בארה"ב, ואפשר לג'ורדן האב להרוויח 100 מיליון דולר אשתקד.

מרקוס, בנו השני של ג'ורדן, מחזיק בתואר ניהולי בתחום האירוח מאוניברסיטת סנטרל פלורידה, שבה למד רבות מהמיומנויות הדרושות לפתיחת בוטיק משלו.

לפני כמה שנים השיקו מרקוס ואחיו ג'פרי מיזם אינטרנטי בשם Heir-Jordan.com, אולם הוא לא הצליח להתרומם. לדברי מרקוס, ההשראה לבוטיק הגיעה מחדר הפרסים בבית ילדותו, ששימש לא רק כמוזיאון לעשרות עיטורי השבח שבהם זכה אבי המשפחה, אלא גם להתכנסויות עם ידידים ובני משפחה כדי להיות יחד וללמוד כמה שיעורים בחיים. מרקוס מקווה שהבוטיק שלו יצליח ליצור את החמימות וההשראה ששררו בחדר הפרסים בבית משפחת ג'ורדן. "כל שנה בחג המולד היינו מתאספים בחדר הפרסים. אבי היה משלב את הפרסים שבהם זכינו אנחנו עם הפרסים שלו כדי ללמד אותנו לזכות בעיטורי שבח משלנו", אמר ג'ורדן.

באמצעות מערכת היחסים עם מותג ג'ורדן, נייקי ו-Upper Deck, חברה שמתמחה במזכרות מעולם הספורט, יציע חדר הפרסים נעליים, בגדים ומזכרות. "כבנו של האיש שיצר את תרבות הסניקרס, יש למרקוס הזדמנות ייחודית לעשות משהו שאף חנות לא יכולה לעשות", אמר ג'יימס וויטנר, היועץ והמנטור של מרקוס. ג'ורדן אומר כי נייקי עוזרת לו בכמה עיצובים, והוא מקווה שיוכל לנסות קונספטים ומוצרים בחדר הפרסים לפני שהם יגיעו לחנויות נייקי. עם זאת, לדבריו האווירה הכללית בחדר הפרסים תהיה שונה מזו של חנות ג'ורדן מסורתית ממותגת נייקי. "זה הולך להיות קונספט הרבה יותר אינטימי".

נייקי והמותג ג'ורדן חולשים על יותר מ-90% משוק נעלי הכדורסל. ביום המשקיעים האחרון של נייקי הכריזה החברה כי המכירות השנתיות של מוצרי ג'ורדן עומדות על 2.6 מיליארד דולר. "ראינו צמיחה דו-ספרתית במכירות בשנתיים-שלוש האחרונות. זה מאוד סולידי", אמר מאט פאוול, אנליסט שמתמחה בתחום הסניקרס ב-NPD גרופ.

צמיחת מותג ג'ורדן כ"כ משמעותית, שהחברה חשפה את חנות מותג ג'ורדן הקמעונאית הראשונה שלה בשיקגו. הצמיחה המהירה גם המריצה את נייקי להרחיב את המותג לפלחי שוק חדשים - בגדי אימון ובגדי ילדים. עם זאת, פאוול מעריך כי חדר הפרסים לא יתחרה בנייקי מכיוון שיש לחברה מגוון עצום של שותפים קמעונאים שכבר מוכרים מוצרים של המותג ג'ורדן. במקום זאת, עשוי המותג החדש לשמש כזרז לצמיחת המותג הוותיק, לדברי פאוול. "זה מעניק לו מינוף נוסף. זה חולק כבוד לקריירה של מייקל ג'ורדן. אני חושב שיש לזה פוטנציאל עצום", אמר.

באשר למייקל ג'ורדן עצמו, מי שהיה כוכב משחקי האולסטאר 14 פעמים ב-NBA, הוא משחק את תפקיד האב הגאה. מייקל מממן את החנות, אך מניח לקריירה של מרקוס לנסוק בכוחות עצמה. "הוא תומך ב-100% ויש לו מהון ידע ותובנה שכבר עזרו לי מאוד", אמר ג'ורדן הבן.

ומהי העצה הטובה ביותר שקיבל מאביו האגדי? "תישאר נאמן לחזון ולמה שאתה רוצה להשיג".