הטיפ היומי: מניית החברה שנערכת לזינוק דו-ספרתי עד 2020

למרות העתיד הוורוד, באופנהיימר ממליצים לא למהר לקנות את מניית אדידס שזינקה כבר ב-60% אשתקד

יצרנית הנעליים וציוד הספורט adidas / צילום: רויטרס
יצרנית הנעליים וציוד הספורט adidas / צילום: רויטרס

יצרנית הנעליים וציוד הספורט Adidas נסחרת בבורסה הגרמנית (סימול: ADS:GR) בשווי של 18.8 מיליארד אירו.

הערכות ראשוניות שפרסמה החברה בנוגע לשיעורי הרווחיות ב-2016, מדברות על ירידה מסוימת במרווח הגולמי, בשל הדולר החזק והגידול בעלויות הייצור. למרות זאת, אדידס צופה שהמרווח התפעולי יישאר יציב. זאת הודות לתהליכים אסטרטגיים שביצעה, ובהם שיפור התמחור, לתמהיל מוצרים מועדף עם התמקדות בתחומים בעלי רווחיות גבוהה, להגדלת נתח המכירות הקמעונאיות על חשבון הסיטונאיות, ויותר מכירות בסין ובמערב אירופה. שוקי היעד המרכזיים של אדידס הם מערב אירופה, סין, וארה"ב וצפון אמריקה. באירופה נרשם קצב צמיחה מרשים של 14.2% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015. בחברה לא רואים סיבה להאטה בשוק האירופי ואופטימיים לגביו.

בכל הקשור לסין, גם שוק זה מפגין ביצועים טובים, עם צמיחה אורגנית של 18.4% מתחילת השנה. המגמות המובילות בו הן עלייה בשכר מעמד הביניים והתעניינות גוברת בספורט. ארה"ב וצפון אמריקה הוא השוק הכי פחות רווחי עבור אדידס. במשך שנים היא מנסה להגדיל כוחה בשוק זה, שהוא הגדול ביותר בעולם וקובע את המגמות הגלובליות. השוק נשלט ללא עוררין על-ידי המתחרה Nike, וגם החברות Under Armour ו-Lululemon מגדילות בו נתח שוק, גם על חשבון אדידס. בחברה מודעים לכך שהם רחוקים ממיצוי הפוטנציאל ומכוונים לצמיחה דו-ספרתית בשוק ב-2020.

נזכיר, שלפני מספר חודשים אדידס קבעה יעד של קצב צמיחה שנתי חד-ספרתי גבוה בהכנסות (בנטרול שערי חליפין), וצמיחה שנתית ממוצעת של 15% ברווח הנקי בשנים 2015-2020.

שנת 2015 הייתה חיובית מאוד לחברה והיא הצליחה לתקן חלק ניכר מהנזק שנגרם ב-2014 הקשה. אדידס מתכננת לבצע צעדים שיציפו ערך לבעלי מניותיה, ובעיקר מכירת חלק ממותגי הגולף הבעייתיים שלה. עם זאת, לחברה יש הרבה מה לשפר כדי להתקרב ל-Nike, שמציגה מרווח תפעולי כפול.

בשורה התחתונה, רמות המכפילים הנוכחיות, אחרי עלייה של כ-60% במניה ב-2015, גבוהות מדי ולא מוצדקות. אנחנו נוקטים בגישה נייטרלית, ומחכים להזדמנות לבחון מחדש את המניה.

* ניר חצב, אנליסט אופנהיימר ישראל

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם