Moovit תאפשר לנהגים פרטיים להציע "טרמפים" בתשלום

האפליקציה תאפשר לכל נהג לבצע שתי נסיעות ביום ■ גוגל ו-Waze השיקו שירות דומה לפני כחצי שנה

 

אפליקציית הניווט הישראלית Moovit מתרחבת ומתחילה בניסוי שישלב בין הנוסעים בתחבורה ציבורית לבין נהגים בכלי רכב פרטיים. Moovit הוקמה בשנת 2011 ולפי נתוני IVC היא מעסיקה כיום 75 עובדים ואף רושמת הכנסות. השירות החדש שאותו בוחנת החברה - אשר קיבל את השם Moovit Carpool - דומה לשירות בשם RideWith שאותו השיקו גוגל ו-Waze בישראל - לפני כחצי שנה. שירות דומה שקיים בעולם, אולם לא זמין בישראל בשלב זה הוא Uber X של חברת אובר. הרעיון של כל הפורמטים הללו זהה - לאפשר לבעלי רכב לתת "טרמפים" תמורת תשלום.

ראוי לציין כי השימוש בנהגים פרטיים מעורר מחאה משמעותית בקרב נהגי מוניות ברחבי העולם והוא כרוך גם בהיבטים של רגולציה, לרבות ביטוח, מיסוי של ההכנסות וכו'. ב- Moovitמציינים בהקשר הזה שכל נהג יוכל לבצע שתי נסיעות ביום. ניתן להעריך שהחברה קיבלה ייעוץ משפטי לפני שהשיקה את המהלך.

נוסיף כי השירות החדש יוטמע באפליקציה ויאפשר למשתמשים לבחור בין השימוש בתחבורה הציבורית לבין הבחירה ב"טרמפ". בחברה מעדכנים כי מחיר הנסיעה יהיה דומה למחיר התחבורה הציבורית באותו מסלול ומוסיפים כי המהלך עשוי להוביל לחיסכון בדלק ולצמצום בזיהום האוויר.

אלכס טורס, סמנכ"ל שיווק מוצר ב-Moovit, אמר היום כי "החברה בוחנת בצורה מתמדת פתרונות חדשים עבור המשתמשים שלה, במיוחד עבור אלו הנדרשים לנסיעות ארוכות המשלבות כמה אמצעי תחבורה. החלטנו לבצע את הניסוי בישראל לא רק כי לאפליקציה קהילת משתמשים גדולה ונאמנה כאן, אלא גם כי הישראלים כבר הוכיחו פעמים רבות בעבר עד כמה הם פתוחים לפתרונות טכנולוגיים חדשניים".

Moovit שאותה מנהל ניר ארז מגדירה את עצמה בתור האפליקציה הנפוצה ביותר בעולם בסגמנט של ניווט בתחבורה ציבורית. החברה מספרת כי האפליקציה שלה זמינה ב-60 מדינות ויותר מ-800 ערים. ב- Moovitמוסיפים כי מספר המשתמשים באפליקציה חצה את רף ה-30 מיליון. נציין כי Moovit נבחרה לאחד הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" בשנת 2013.

לפני כחצי שנה הודיעה Moovit על מהלך משמעותי נוסף - שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי Gett (לשעבר גט טקסי).

נציין כי Moovit גייסה מאז הקמתה סכום מרשים של 84 מיליון דולר, כאשר סבב הגיוס האחרון נערך בנומבר אשתקד. רשימת המשקיעים בחברה כוללת את אורי לוין (לשעבר בכיר ב-Waze), סקויה, ג׳מיני ו-BRM Group. בשלבים מאוחרים יותר השקיעו בחברה Nokia Growth Partners , BMW Ventures, חברת Keolis הצרפתית, קבוצת ברנרד ארנו ו-Vaizra Investments.