המניה שמזנקת היום בבורסה לאור אישור פטנט בארה"ב

קולפלנט קיבלה פטנט על חלבון בעל תכונות אלסטיות המכונה רזילין, והינו בבעלות משותפת שלה עם חברת יישום מהאוניברסיטה העברית

יחיאל טל  / צילום: איל יצהר
יחיאל טל / צילום: איל יצהר

מניית הביומד קולפלנט  קופצת היום (ג') בבורסה, לאחר שהחברה הודיעה כי קיבלה אישור לפטנט בארה"ב המגן על טכנולוגיית החברה, המאפשרת פיתוח מוצרים ייחודיים בתחומי האורתופדיה וריפוי רקמות.

קולפלנט עוסקת בפיתוח מוצרים לריפוי רקמות על בסיס קולגן אנושי המיוצר בצמחי טבק בטכנולוגיה ייחודית שפיתחה. לפי הודעת החברה, היא קיבלה אישור לרישום משותף של פטנט בארה"ב על הטכנולוגיה האמורה.

זהו הפטנט השישי במספר המאושר לקולפלנט בארה"ב ומועד פקיעתו הוא ב-26 בנובמבר 2028. לפי החברה, אישור הפטנט מהווה חיזוק לקניין הרוחני של קולפלנט, אשר מיישמת אסטרטגיה להגנת הקניין הרוחני באמצעות רישום פטנטים שונים הנוגעים לפעילות הטכנולוגית שלה, בטריטוריות עיקריות ברחבי העולם.

הפטנט שהוענק מתייחס לחלבון בעל תכונות אלסטיות המכונה רזילין, והינו בבעלות משותפת של החברה עם יישום, החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים. ההסכם בין הצדדים קובע כי לקולפלנט כל הזכויות לעשות שימוש בחלבון ליישומים רפואיים בבני אדם (שימושים הומאניים) או בבעלי חיים. ליישום ניתנו זכויות לגבי כל תחום אחר מאשר לאלו של קולפלנט.

לאחרונה הודיעה החברה על תוצאות סופיות חיוביות בניסוי ב-Vergenix לטיפול בפצעים ועל תוצאות ביניים חיוביות בניסוי קליני ב-Vergenix המיועד לטיפול בדלקות גידים. תכניות החברה הן להתחיל במכירות מוצרים אלו באירופה לאחר קבלת אישורי CE באירופה, כבר השנה.