איסתא תרכוש 50% ממניות גוליבר תיירות ב-18 מיליון שקל

תקים חברה חדשה בשם גוליבר ישיר, שתרכז את פעילות התיירות הישירה המשותפת של השתיים, ושאליה תועבר חלק מהפעילות הנוכחית של גוליבר

חברת התיירות והנדל"ן איסתא ממשיכה להתרחב. אתמול (ג') עדכנה החברה שבשליטת אחישי גל כי חתמה על הסכם להשקעה של 18 מיליון שקל, כנגד הקצאת 49.95% ממניות חברת גוליבר תיירות, שעיסוקה בשיווק ומכירה של מוצרי ושירותי תיירות באמצעות האינטרנט ובאמצעות מוקד מכירות טלפוני.

במסגרת שיתוף-הפעולה בין הצדדים יקימו איסתא וגוליבר חברה חדשה, בשם גוליבר ישיר, שתרכז את פעילות התיירות הישירה המשותפת, ושאליה תועבר חלק מפעילותה הנוכחית של גוליבר. דירקטוריון החברה המשותפת יכלול 3 דירקטורים מגוליבר ושניים מאיסתא.

גוליבר תיירות, שהוקמה בשנת 2001, נשלטת על-ידי קבוצת גוליבר השקעות שבבעלות ערד מרום, אורי אלון ודן אביעזר, והיא מחזיקה ומנהלת מגוון חברות תיירות בארץ ובחו"ל, בתחומי האונליין והדיגיטל, ובהן גם Travelist, חוליו ו-buy2fly. ערב השלמת העסקה תכריז גוליבר תיירות על חלוקת דיבידנד לקבוצת גוליבר השקעות.

עוד נקבע במסגרת ההסכם כי קבוצת גוליבר תעניק לגוליבר ישיר ולגוליבר תיירות דמי ניהול חודשיים של 40 אלף שקל, בתוספת מע"מ נוסף על דמי ניהול משתנים התלויים בביצועים העסקיים של החברות, במשך תקופה של 7 שנים.

לפי ההסכם בין הצדדים, עיקר הסכום שתשלם איסתא כנגד הקצאת המניות - כ-12 מיליון שקל - יועבר לגוליבר במועד השלמת העסקה, או באמצע אפריל; 5 מיליון שקל נוספים ישולמו במועד השלמת העסקה, והיתרה (כ-1 מיליון שקל) ב-3 תשלומים שווים, החל מסוף 2016.

באיסתא ציינו כי את העסקה מתכננת לממן החברה ממקורותיה העצמיים. השלמת העסקה, הצפויה עד סוף יוני, כפופה לכמה תנאים, ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישורי הבנקים המלווים.

לדברי אתי גוילי, מנכ"לית איסתא ישראל, "העסקה תאפשר להציע לקהל בארץ מחירים טובים, במיוחד באמצעות ערוצים טכנולוגיים מתקדמים".

אורי אלון, מנכ"ל קבוצת גוליבר, מסר כי ההחלטה לכניסה לשותפות משלימה את האסטרטגיה העסקית של גוליבר, והעריך כי "ההחלטה לכניסה לשותפות משלימה את האסטרטגיה העסקית של גוליבר".

במקביל מתרחבת איסתא גם עם פעילות הנדל"ן. מוקדם יותר השבוע עדכנה, כי השלימה את רכישת מלוא הזכויות בבניין בן 7 קומות ברחוב המסגר בתל-אביב, תמורת כ-85 מיליון שקל, שימומן בעיקר בהלוואה ממוסד פיננסי.

עוד עדכנה איסתא בימים האחרונים כי השלימה את העסקה לרכישת 50% בחברת אוחנה גרופ של שי ודוד אוחנה. אוחנה גרופ הקצתה לאיסתא 50% מהונה, ואיסתא התחייבה להעמיד לאוחנה גרופ 80% מההון הנדרש להשקעה לפעילות שוטפת, איתור והקמת פרויקטים, באמצעות הלוואת בעלים.

באיסתא ציינו כי "מטרת הסכם הרכישה היא הקמת גוף אפקטיבי שיפעל לקידום פרויקטים בתחום הנדל"ן ובתמ"א 38".

כיום יש לאוחנה גרופ 5 פרויקטים פעילים, ובאיסתא העריכו כי היא תידרש להעמיד בגינם כ-15 מיליון שקל בתקופה של עד 4 שנים.