סמנכ"ל אובר: "היקף הפעילות השנתי - 3.5 מיליארד דולר"

מרק מקגאן, סמנכ"ל אובר למדיניות ציבורית: "ביום ממוצע מבצעת החברה 4 מיליון נסיעות, ויש לה 12 מיליון נהגים בעולם"

מרק מקגאן / צילום: יוד צלמים
מרק מקגאן / צילום: יוד צלמים

"3.5 מיליארד דולר הוא היקף הפעילות העולמי השנתי של אובר, ואנחנו רק סטארט-אפ בן חמש שנים", גילה מרק מקגאן, סמנכ"ל אובר למדיניות ציבורית. מקגאן הפתיע את עשרות בעלי העסקים הקשורים לענף הרכב שמולם דיבר, בהם רבים שלא הכירו את הפעילות ולא היו מודעים להיקף עסקיה של חברת שיתוף הנסיעות הבינלאומית, ששוויה היום גבוה מחברות ייצור מכוניות מובילות בעולם.

בהרצאתו במסגרת ועידת CARS 2016 של איגוד לשכות המסחר ועיתון "גלובס" הציג מקגאן מספרים נוספים המבטאים את כוחה המתעצם של אובר בתחום ההסעות: ביום ממוצע מבצעת החברה 4 מיליון נסיעות, ויש לה 12 מיליון נהגים בעולם. בארצות הברית, 75% מהאוכלוסייה חיה במחוזות שבהם "אובר" פעילה, ואפילו בערים מוטות מכוניות פרטיות מובהקות כמו שיקגו ולוס אנג'לס, היא כבר מסיעה עשרות אלפי אנשים ביום (75 אלף בשיקגו, 50 אלף בלוס אנג'לס).

בנוסף סיפר מקגאן על השירותים של אובר שהתרחבו ברוב העולם מעבר להסעות מוניות מיוחדות, והתפשטו אל שיתוף הנסיעות ומוניות השירות - דבר שבישראל עדיין נמנע בלחץ לובי המוניות וחברות האוטובוסים. "אובר אינה באה על חשבון האוטובוסים, היא לא מחליפה את התחבורה ההמונית וגם לא את המוניות המיוחדות", אמר מקגאן והוסיף כי "אובר היא הפתרון המשלים לכל אמצעי ההסעה האלה, בדרך כלל מעודדת ומוסיפה להם משתמשים ובדרך גם פותרת את בעיות גודש התנועה, מצוקת החניה, זיהום האוויר ויוקר המחיה".

מקגאן דיבר בהרחבה על שירותי אובר המתקדמים - "אובר שר" ו"אובר פול" - הפועלים כמוניות שירות ושיתוף נסיעות, אשר משרד התחבורה מתמהמה לאשר אותם בישראל בשל הלחץ שמפעילים זכייניות האוטובוסים ונהגי המוניות החוששים מתחרות.