חיים גבריאלי מקדים את פרישתו מתפקיד מנכ"ל אי.די.בי

לפי שעה לא ידוע מי יחליף אותו, אך בשוק מעריכים שהמועמד הסביר הוא שולם לפידות, מקורבו של הבעלים אלשטיין, שמונה לאחרונה לממלא מקום מנכ"ל החברה הבת דסק"ש

חיים גבריאלי / צילום: בן יוסטר
חיים גבריאלי / צילום: בן יוסטר

לאחר כחמש שנים בתפקיד מנכ"ל אי.די.בי פתוח , יחדל מחר (ב') חיים גבריאלי מלשמש בתפקיד. מדובר על הקדמת מועד הפרישה בכחודש וחצי. גבריאלי, 45, שהיה יד ימינו של בעל השליטה הקודם באי.די.בי, נוחי דנקנר, פורש לאחר 12 שנים בקבוצה, במהלכן זכה לתגמולים בעלות של כ-20 מיליון שקל.

לפי שעה לא ידוע מי יחליף אותו, אך בשוק מעריכים שהמועמד הסביר הוא שולם לפידות, מקורבו של הבעלים אלשטיין, שמונה לאחרונה לממלא מקום מנכ"ל החברה הבת דסק"ש. בכל אופן, באי.די.בי ציינו כי "כמוסכם, גבריאלי יעמוד לרשות החברה עד ליום 31 במארס 2016, לצרכי העברה מסודרת של התפקיד למנכ"ל חדש".

גבריאלי שימש בתחילת העשור הקודם כעוזרו ויועצו של נוחי דנקנר, שהיה אז בתחילת דרכו העסקית העצמאית. לאחר שדנקנר ושותפיו השתלטו על אי.די.בי אחזקות, גבריאלי, כיד ימינו, הצטרף גם הוא למטה הקבוצה. ב-2005 הוא מונה לסמנכ"ל וראש המטה, ושנה לאחר מכן גם למשנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח.

ב-2009, לאחר חקיקת התיקון לחוק החברות, המחייב יו"ר המבקש לשמש גם כמנכ"ל (או להפך) לקבל לכך את אישור בעלי מניות המיעוט, מינה דנקנר את גבריאלי למנכ"ל אי.די.בי אחזקות. ב-2011 קיבל גבריאלי מדנקר גם את תפקיד מנכ"ל אי.די.בי פתוח, בעקבות פרישת קודמו בתפקיד, אליהו כהן.

גבריאלי שמר על תפקידו בקונצרן גם לאחר שאי.די.בי אחזקות הגיעה לחדלות פירעון ונדרשה להסדר חוב ענקי, במסגרתו הודח דנקנר. הוא נשאר בתפקיד תחת אלשטיין ושותפו בתחילת הדרך, מוטי בן משה. במסגרת זו היה שותף בהובלת ענייניה המרכזיים של אי.די.בי, כולל המגעים למכירת השליטה בכלל ביטוח.