קרן רייג'ינג קפיטל מימשה את רוב החזקתה במניות איזיצ'יפ

הקרן מכרה 5.5% ממניות החברה תמורת 42.4 מיליון דולר, במחיר של 25.2 דולר למניה ■ בעבר טענו אנשיה כי המחיר שהציעה מלאנוקס, 25.5 דולר למניה, נמוך מדי 

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

אחרי שהובילה את ההתנגדות למכירת איזיצ'יפ  למלאנוקס , גרמה לדחיית העסקה, ובשבוע שעבר חזרה בה והודיעה על תמיכה בה, מתברר שקרן ההשקעות רייג'ינג קפיטל (Raging Capital) מכרה את רוב ההחזקה שלה במניות איזיצ'יפ בימים האחרונים. לפי דיווח שהועבר ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית), הקרן מחזיקה כיום 2.5% בלבד ממניות איזיצ'יפ, לעומת כ-8% קודם לכן, לאחר שמכרה מניות תמורת 42.4 מיליון דולר בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר.

מה שמעניין במיוחד הוא שהקרן מכרה את החזקותיה במחירים שנעו סביב 25.2 דולר למניית איזיצ'יפ, בעוד שאחת הטענות המרכזיות שלה נגד העסקה למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס הייתה שהמחיר המוצע, 25.5 דולר, מעריך בחסר את איזיצ'יפ.

במסגרת עסקת הענק של ההיי-טק הישראלי מלאנוקס תרכוש את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר. העסקה צפויה לזכות ככל הנראה לאישור באופן סופי בקרוב, אך הדרך לכך לא הייתה נטולת מהמורות. כשבועיים אחרי שמלאנוקס ואיזיצ'יפ הודיעו על העסקה, רייג'ינג קפיטל, שהחזיקה אז 6.5% מאיזיצ'יפ, הודיעה על התנגדותה. הקרן טענה שדירקטוריון איזיצ'יפ לא יישם כראוי תהליך מכירה קפדני, וכי מחיר המניה בעסקה מעריך בחסר רב את איזיצ'יפ ואת ההזדמנויות העומדות בפניה.

כחלק מהתנגדותה לעסקה, הקרן אף הציעה שני מועמדים מטעמה לדירקטוריון איזיצ'יפ. "רייג'ינג מאמינה שייצוג בדירקטוריון הכרחי לצורך הגנת האינטרסים של בעלי המניות", היא מסרה אז. אמנם בהצבעת בעלי המניות של איזיצ'יפ השניים לא זכו לרוב הנדרש לצירופם לדירקטוריון, אך התמיכה שהשיגה הקרן לא הייתה מבוטלת: 39% מבעלי המניות שהשתתפו באסיפה תמכו בה. כאמור, בשבוע שעבר הודיעה הקרן על תמיכתה בעסקה, ולמחרת החלה במימוש מניותיה.

תשואה נאה על ההשקעה

כאמור, על פי ההערכות הנוכחיות, באסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ, שתתכנס ב-19 בינואר, יאשרו בעלי המניות את העסקה. בנובמבר האחרון דחו החברות את ההצבעה על העסקה לאחר שהבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש (75%), ומלאנוקס נתנה לאיזיצ'יפ תקופה נוספת של 30 יום לחפש רוכש אחר. התקופה הסתיימה בלי שהתקבלו הצעות אחרות, אף שאיזיצ'יפ פנתה ל-31 רוכשים פוטנציאליים.

על רקע זה, בשבוע שעבר הודיעה רייג'ינג שהיא מסירה את התנגדותה למכירת איזיצ'יפ למלאנוקס, למרות שהיא סבורה שאיזיצ'יפ ראויה למחיר גבוה יותר. "תחת הנסיבות הקיימות, אנחנו מאמינים שהאפשרות הטובה ביותר הזמינה לבעלי המניות של איזיצ'יפ היא לקבל את הצעת מלאנוקס", כתבו אנשי הקרן.

רייג'ינג קפיטל הפכה לבעלת מניות באיזיצ'יפ כשרכשה מניות במחיר ממוצע של 16.2 דולר, ולאחר מכן רכשה מניות נוספות במחירים גבוהים יותר, של למעלה מ-20 דולר. בכל מקרה, היא רושמת תשואה חיובית נאה על השקעתה בחברה.

איזיצ'יפ, שנוסדה ומנוהלת על ידי אלי פרוכטר, מפתחת ומשווקת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית.