מחדל בטיחותי בנתב"ג: חלקי מטוס נפלו וזוהו רק יום למחרת

חלקי מטוס של דלתא ניתקו ממנו במהלך ההמראה ונפלו על המסלול. מערכות הבקרה התריעו אבל הפקח שקיבל את ההתראה לא הצליח לראות את העצמים ולכן סימן את ההתראה כהתראת-שווא

 נתב"ג / צילום: ספיר פרץ
נתב"ג / צילום: ספיר פרץ

אירוע בטיחות חמור אירע בנתב"ג: מטוס של חברת דלתא המריא מנמל התעופה הישראלי ביום שישי בלילה סמוך לשעה חצות, אלא שבמהלך ההמראה ניתקו ממנו מספר חלקי מתכת שנפלו על המסלול.

כל חלק כזה שנפל על המסלול היווה סכנה למטוסים הבאים שהמריאו לאחר מכן. מערכות הבקרה התריעו על עצמים מסוכנים שאותרו על מסלול ההמראות. הפקח שקיבל את ההתראה הבחין במצלמות אבל לא הצליח לראות את העצמים ולכן סימן את ההתראה כהתראת-שווא. עד הבוקר נשארו העצמים על המסלול, וחמש טיסות שהמריאו היו עלולות להיפגע מהם.

גורמים המעורבים בבדיקת מערכת ההתראה אמרו כי 50% מהמצלמות לא מתפקדות כמו שצריך ולא מאפשרות בקרה נאותה על המסלולים, מה שמוביל לסכנה בטיחותית משמעותית.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי מסר בתגובה: "המערכת עומדת בתקינה הבינלאומית המחייבת. באירוע הבטיחות, המכ"מ זיהה את חלקי המטוס שנפלו. העובד שהיה בעמדה לא פעל לפי הנהלים וועד העובדים סירב לשלוח את העובד לתחקיר שצריך היה להתבצע".

מוועד העובדים נמסר בתגובה כי הם מבקשים מההנהלה להוכיח שהמצלמות עובדות, וכיוון שזה לא קורה, לטענתם, נציגי ההנהלה ממשיכים לטייח את המחדל הבטיחותי.