אנליסטית: סין תצטרך לשגר "בזוקה" של 5.7 טריליון דולר

הבורסות בסין ממשיכות לקרוס והצעדים האגרסיביים בהם נקט הממשל אינם מפיגים את פחדי המשקיעים ■  צ'רלין צ'ו, שנחשבת לאחת מהאנליסטיות הבכירות ביותר המנתחות את כלכלת סין, טוענת כי הממשל יצטרך להזרים לשוק אשראי בהיקפים עצומים ואף לחתוך שוב את הריבית

שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס
שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס

הבורסות בסין המשיכו לקרוס גם היום (ב') לאחר שבשבוע החולף הבהלה בסין הובילה לירידות חדות בכל שוקי העולם, שחתמו את השבוע הראשון של השנה הגרוע ביותר בהיסטוריה.

 

למרות שהממשל בסין נקט בצעדים אגרסיביים כדי לבלום את הנפילות ולהמריץ את הכלכלה, הכלכלה השנייה בעולם מתמודדת עם נפילה חדה ביואן, צניחה בשוקי ההון וירידה חדה ברווחי החברות התעשייתיות. נראה כי הפחד עדיין שולט בשווקים ואנליסטים בשוק מעריכים שהממשל יצטרך לנקוט בצעדים אגרסיביים אף יותר.

צ'רלין צ'ו מחברת Autonomous Research, נחשבת לאחת מהאנליסטיות הבכירות ביותר המנתחות את כלכלת סין, טוענת כי הממשל יצטרך להזרים הרבה מאוד מזומן כי לחלץ את הכלכלה. עד כמה הרבה? "אנחנו נצטרך לראות שהממשל הסיני מזרים אשראי בהיקף של 37.5 טריליון יואן (5.7 טריליון דולר) ב-2016 וזאת כדי להשיג את אותו אפקט שנוצר כאשר הוא הזרים אשראי לשוק ב-2009", מציינת צ'ו.

המספרים שצ'ו נקבה בהם מבוססים על חישובים שביצעו בחברה שבה היא מועסקת, לגבי מנגנון ה- TSF, מנגנון שבאמצעותו הממשל בסין בוחן ומנתח את כמות הכסף שזורם בכלכלה.

אין ספק שמדובר ב"בזוקה" גדולה שבה יצטרך הממשל הסיני לנקוט, זאת למרות שמדיניות ההרחבה הכמותית שבה הוא נקט בשנה החולפת לא מצליחה לעשות את העבודה. צ'ו טוענת כי הפחתת ריבית יכולה לסייע אך אינה בטוחה שגם 5.7 טריליון דולר יעזרו לכלכלת סין לעבור בשלום לכלכלה המבוססת על שירותים.